Onvoorzichtig op laatste hindernis..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Franciska15

Onvoorzichtig op laatste hindernis..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 16:12

Mijn paard is over het algemeen heel voorzichtig met springen, in de zin van, ze gooit er bijna nooit balken af..vooral niet op concour. Nu heeft ze 2 weken terug op een wedstrijd er een balk afgegooid, ik bedoel niet erg ofzo, en nu hadden we een week terug wedstrijd, en tikte ze er een balk af, omdat ze te onvoorzichtig wordt. Weet iemand hoe je dit kunt verhelpen? zeg maar dat het paard beter gaat opletten..ook op de laatste paar hindernissen?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:14

Rij jij de laatse sprongen niet anders
meer met de gedacht we zijn er bijna?

Want het paard kan niet weten of hij op sprong 10 klaar is, of dat het een extra lang parcours zou zijn met 15 sprongen

Franciska15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 16:25

haha nee ..volgens mij niet..het is opgenomen, dus ik heb het ook nagekeken..maar na een aantal sprongen heeft zij volgens mij zoiets van..zo..klaaar! vandaar

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:36

Waarschijnlijk komt dat toch onbewust doordat jij dan miss wel iets anders zit of andere hupen geeft, want hte is idd niet zo dat je paard weet hoeveel hindernissen er in het parcours staan en welke de laatste is.
Gewoon actief doorblijven rijden, achterhand erbij en met kuitdruk de hindernis over loodsen.

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:59

ja ik denk ook wel dat jij anders rijdt omdat je weet dat het bijna klaar is. gewoon blijven doorrijden en nadat je je parcours gesprongen hebt ,nog even een volte galopperen, leert je paard ook dat het zich best nog even mag concentreren na een parcours.

monsera

Re: Onvoorzichtig op laatste hindernis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:30

Licht toch voor 99% aan de ruiter.Probeer je te consentreren en tot en met de laatste hindernis aktief door te rijden.Ik heb het zelf ook wel eens met de springles heb je net 3 keer een lijntje gereden wat erg lekker ging word je toch wat makkelijke en denk je zal nu ook wel weer goed gaan en dan komt hij dus niet goed uit.Omdat ik dan niet meer rij gaat het niet lekker meer.

Melanie_B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:31

Ik denk toch dat je anders gaat rijden op het laatste,..omdat je denkt (mischien onbewust) he we zijn er bijna.
Of mischien maak je je van binnen druk omdat je denkt, als het nu maar goed gaat!
blijf lekker ontspannen.
Succes!

josiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:39

Hahaha.... dat probleem heb ik dit seizoen zeker al 5 keer gehad.... Volgens mij rij je dan net wat anders dan in het begin van het parcour... je denkt yess.......... ik ben der bijna en dan paff:(...nja dan maar dat niemeer denke tot je het hele parcours gehad hebt;)

SHALALA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:45

Kris25 schreef:
Waarschijnlijk komt dat toch onbewust doordat jij dan miss wel iets anders zit of andere hupen geeft, want hte is idd niet zo dat je paard weet hoeveel hindernissen er in het parcours staan en welke de laatste is.
Gewoon actief doorblijven rijden, achterhand erbij en met kuitdruk de hindernis over loodsen.

Idd, dat dacht ik ook..
Toen ik met mijn verkochte haflinger nog concoursen sprong had ik dat ook meestal, echt met gedachten YES foutloos... oliebol toch niet..

Blijven concentreren

Franciska15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 21:59

oke oke..dank..ik zal mijn best doen enne..jullie er ook almaal succes me