Ik ben het eens metHollybolly. Laat haar de bak goed verkennen zodat ze er vertrouwd mee raakt. Mijn vorige verzorgpony was ook zon ongelofelijk stressig paard. Buiten ervan door scheuren als er een blaadje voor haar neus waaide. Heb haar dan ook vaak de bosjes in moeten sturen
Ik ben dus heel veel met haar gaan wandelen, ook blijven rijden natuurlijk, maar door het wandelen werd ze wel vertrouwd. Ik heb urenlang buiten gelopen met haar en als ze iets eng vond liet ik haar eerst kijken en ruiken. Na een tijdje ging het steeds beter en ging ook het rijden een stuk rustiger. Ook in de bak heb ik gelopen met haar, vast en los. Gewoon echt elk hoekje verkennen.
Voor het rijden gooide ik haar trouwens ook vaka los in de bak of ging ik haar even longeren. Alvast een beetje energie kwijt kan absoluut geen kwijt. Het zorgt ook voor wat meer ontspanning 
Het heeft wel 1,5 jaar geduurd voordat ik zover was om fatsoenlijk met haar buiten en in de bak te kunnen rijden. Maar het resultaat is zeker alle moeite wel waard.
Hoop dat je hier wat aan hebt!