mijn pony is niet een van de makkelijkste..heb vele maniere geprobeerd. Vriendelijk... minder vriendelijk.... maar niets leek te helpen...
Nou was het wel al meer dan een half jaar geleden dat er iemand op had gereden bij ons... Maar toen was het niet echt een succes. Bokken...steigeren...overal van schrikken...slaan naar het been...bijten naar je benen... en noem het maar op...
Na een tijdje ben ik daar maar mee opgehouden... heb hem toen beleerd voor de wagen. Dat ging allemaal goed....totdat we een tegenslag kregen... daarna is eigenlijk heel mijn "ponydroom" in het water gevallen...
Niet veel mensen zeggen over hun eigen pony dat het een rot-beest is...maar ik wel...daar is nu al een stuk verandering in gebracht... al een tijdje was ik weer op het "goede" spoor...
Maar om het weer terug te komen bij de foto's.... janneke wilde zich er wel eens aan wagen... en ja...dat is echt een waaghalsje... en zo gezegt zo gedaan...heeft janneke mij de mond doen open staan...
Gister ging ze er voor de eerste keer weer op... Met succes.
Eerst hield ik de longeerlijn stevig vast...maar die begaf het...dus toen ff ander longeerlijn gepakt... en toen heeft ze hem redelijk over zijn angst heen geholpen.. (namelijk zijn angst voor het been... )
Er kwamen nog wel wat bokjes uit...maar dat is janneke wel een beetje gewend nu..

Vrij snel ging ze draven... dat ging goed..
Na het draven kwam het galloperen...ook dat ging prima...
Daarna durfde ze wel los te stappen....en al gauw was ze los aan het draven...en galloperen...wouw!
Dus vandaag werd ik opeens werk-vrij-verklaard...en toen wilde janneke nog wel een keer....met dit als resultaat...
Gelieve niet teveel commentaar dus op de eventuele rare houdingen... die zijn namelijk nog niet altijd te vermijden...door zijn rare sprongetjes...
Over het zadel en hoofdstel heb ik een ding te zeggen... ---> dit is niet van mij... dus minder goed passend... komt snel verandering in nu het steeds beter gaat. vandaar dus ook het niet goed passende bitje... Ze trekt niet in zijn mond...maar het bitje is gewoon wat te groot...
Janneke is misschien wat te groot....maar zeker niet te zwaar!
Foutje....
ze hadden zo veel vertrouwen in elkaar dat ze zelfs een blokje om de weilanden hadden gemaakt!
wees lief met commentaar
Hij ziet er wel leuk uit