Hoe hou ik me benen stil in galop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mango_

Hoe hou ik me benen stil in galop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 22:50

Hallo! Ik heb een tijdje een benenprobleem. Als ik ga galoperen schieten mijn benen een stukje naar voren(hoe zou ik niet weten!!) en kan ik ze niet netjes stilhouden. Wie heeft er tips om ze netjes stil te houden?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:52

Ik denk gewoon proberen ze ontspannen te laten hangen...Bij mij heeft het wel geholpen, had het eerst met doorzitten heel erg, maar dat gaat nu al stukken beter. Succes ermee!

maximee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:56

Goed je hakken proberen uit te drukken en klemmen. Door te klemmen en beendruk te blijven geven voorkom je ook niet dat je paard of pony terug valt in draf.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:58

klemmen is niet zo'n goed idee, wat kan helpen is dat iemand anders je paard rustig aan de longe longeert en dat je zelf probeert je been goed te houden.. je been ontspannen laten hangen en dan iets naar achteren leggen. gewoon veel oefenen en vragen of de instructrice je helpt.. als je geen les hebt, les nemen, echt heelbelangrijk..

Mango_

Re: Hoe hou ik me benen stil in galop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 23:00

Ik heb wel les ja. Ik zal het dinsdag nog eens even vragen( we hadden deze week les van iemand anders, en die mopelde nogal en legde het me te raar uit).

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:00

je beugels met een strotouwtje aan de singels vast binden

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:01

oefenen met bierviltjes doe linksen rechts bierviltjes tussen je knieën en het zadel en die mogen niet vallen dat een paar keer vol houden tot het goed gaat zonder bierviltjes

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:19

ik zlef ben niet zo'n voorstander van strotouwtjes maar je kan het proberen natuurlijk

Jeaninee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:54

Lijkt me ook niet fijn zitten nee. Whaha en die bierviltjes lijkt me best vervelend.. ga je dan niet voornamelijk op die bierviltjes letten?

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:23

probeer eens echt te gaan zitten en er niet op te letten. µ
als je dan echt doorzit laat je je benen vaak vanzelf ontspannen afhangen.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 13:28

Dus gewoon rustig gaan zitten, moet ik even regelen of ik een keertje op een iets rustigere kan oefenen. Waar ik meestal op rij is nogal druk en sterk in galop

Atani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 14:52

Ik had een ander probleem: ik hield mijn benen zo stil dat mijn beugels uitvlogen,maar nu is het al weer opgelost. Je moet je hakken goed uitdrukken en je benen niet zo stil mogelijk houden, maar de bewegingen van je paard volgen. Dan zit je veel beter.

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:58

mango13 schreef:
Dus gewoon rustig gaan zitten, moet ik even regelen of ik een keertje op een iets rustigere kan oefenen. Waar ik meestal op rij is nogal druk en sterk in galop

dat zou ik eens proberen ja, en dan die rustige steds sneller laten galoperen en weer terug, de mijne is ook nogal druk en snel in galop dus ik weet hoe moeilijk het is...

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:09

1Flashke1 schreef:
Ik had een ander probleem: ik hield mijn benen zo stil dat mijn beugels uitvlogen,maar nu is het al weer opgelost. Je moet je hakken goed uitdrukken en je benen niet zo stil mogelijk houden, maar de bewegingen van je paard volgen. Dan zit je veel beter.

als je je benen natuurlijk laat afhangen, dan vliegen je beugels niet uit, omdat ze lichtjes steunen op de beugels. als je er niet op let en gewoon echt gaat zitten op je paard, dan volg je automatisch de bewegingen (en je benen dus ook)