Er lag bij ons gisteren niet heel veel sneeuw, maar wel genoeg voor een mooi plaatje.
Vanmorgen vroeg opgestaan, mn moeder wekte me met een warm kopje thee en de mededeling: " San, het heeft vannacht opnieuw gesneeuwd, er ligt een dik pak, zou je wel gaan buitenrijden nu?? "
Ik keek naar buiten en zag de vlokjes vrolijk naar beneden dwarrelen op de dichtbesneeuwde grond... ik dacht even na en zei: "Ja mam, ik ga nu JUIST buitenrijden!"

Dus in de kleren en dik ingepakt op de fietsnaar stal. Het was vroeg en er was nog niet gestrooid of geschoven, dus alles was nog prachtig wit bedekt en zonder bruine blurrie.
Op stal aangekomen had Bas zn ontbijt nog niet gehad, hij was het er niet zo mee eens dat ik hem uit zn box haalde terwijl de anderen hun ontbijt wel kregen, maar kwam daar snel op terug toen ik hem mee naar buiten nam.
Hij keek om zich heen, snoof een keertje, en leek wel in voor een buitenrit.
Bas opgezadeld, Tinetje gearriveerd en zo gingen we op weg. Tinet op Bas, ik ernaast lopend ( normaal fiets ik mee maar dat leek me nu niet zo verstandig )
Bas vond het heerlijk, zn oortjes gingen vrolijk en kwiek heen en weer, zn ogen stonden alert, zn passen waren kort maar beheerst...
Een eerste sfeerplaatje, een grote besneeuwde boom met de zon die probeert door te komen
Onder de boom poseren
Even bij mn huis langs, in het perkje voor huis even rondrijden
Onze kerstboom

Poseren voor ons huisje terwijl het weer was begonnen met sneeuwen
De tocht voort gezet en op het mooie weidse sportveld aangekomen, waarop een grote deken van sneeuw lag...
Bas zag een huge wei voor zich

Beetje rondrijden
Een voorzichtig drafje door de zachte poedersneeuw...
Iets te ver inbuigen
De vrolijkheid straalt van dit bekkie af

Ook dit koppie laat zien dat het allemaal even leuk is
Lieve hoofdfoto
Knappe kop
Weer verder gereden naar een sprookjesachtig pad...
Waar eendjes bij hun wak zaten...
De bomen en de vijver magisch wit waren....
En wij een mooi bruggetje vonden...
Meet Bassie, de sneeuwbrug-koning!

Even poseren met mij voor een eventuele kerstkaart voor 2006

En na een lange rit weer terug op stal
Waar Bas nog even rollen mocht in de besneeuwde bak
Maar die had daar geen zin in...
Bas wilde alleen maar knuffelen
Het was een heerlijke rit, Bas vond alles even leuk, kids met sleeën maakten hem niet uit, een irritante sneeuw-schuif-trekker-met-chauffeur-zonder-hersenen stoorde hem niet... rondvliegende sneeuwballen intresseerden hem niet... hij genoot gewoon alleen maar van al dat moois.
pff..