Nieuwe trainer, zeer ander plaatje!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Let_be

Nieuwe trainer, zeer ander plaatje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 00:04

Tsja het scheelt toch een hoop!!

Eerst:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ze krulde heel erg op of juist ondernek erop willen gooien en constant onder je uit rennen. 47,5% volbloed.... tsjaa en nog merrie...

Nu:
We zijn bezig met laag richten en oprichten veel af te wisselen, maar met laagrichten de bovenspier van de hals stretchen en met oprichten neus eruit, zelfde tempo, veel controle met overgangen ect.
Vandaag ging het echt super, kon zelfs paar keer foutloze wisselspringen (met oprichten, losse slof), helaas met kerst maar paar foto's gemaakt.
Afbeelding
Ik zei denk net wat.
Afbeelding
Net aan het oprichten.
Afbeelding
SVP geen commentaar op de slof, zit niet voor niets onder begeleiding. Ik gebruik de slof (natuurlijk steeds minder) voornamelijk met het laag rijden, omdat ik nog teveel vast houd, met slof wordt ik gestraft, want als ik teveel vasthoud op mijn teugel zal ze niet dalen, met los kan ik constant mijn handen voorruit houden en dus constant geven zonder teveel spanning en kan ik rustiger constanter rijden.
Op het einde doe ik altijd stukjes laag richten zonder slof en dat gaat steeds beter, ik durf steeds meer te geven.

Afbeelding
Prettige dagen en jaarwisseling nog!

Vinden jullie het verbeterd? Het oprichten vind ik er moeilijk om goed balans te blijven houden, het laag rijden gaat nu echt super makkelijk.
Ook merkte ik van de week op dat de bovenspier van de hals echt al stukken is verbeterd, jammer dat je ondernek er niet zo snel af kan trainen

bientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 00:23

kruisjes

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 00:25

leuk, het verschil is zeker te zien, goede keuze gemaakt!
veel succes verder!

_hannah_

Re: Nieuwe trainer, zeer ander plaatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 01:08

beetje jammer dat de nieuwe foto's zo ver weg zijn. kan je niet veel zien.. ik zie wel op allebei hulpteugels. Vind wel dat de nieuwe plaatjes er ontspannener uitzien.

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 10:16

Ik rij op allebei met een slof, maar gebruik hem nu heel anders.
Het is idd jammer dat de plaatjes ver weg zijn, maar het is idd iets.
O en haha ik rij meestal Mét cap hoor Ze had vrij die dag, maar aangezien ze snel koliekerig is en net geent, toch maar eventjes erop.

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 10:22

wat een verschil is een veel mooier paardje op geworden

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 10:26

Op alle foto's zit de slof tekort, dus of je nu zovel extra gaat bereiken in de toekomst, dat betwijfel ik eigenlijk wel.
Waarom probeer je dat laag niet te krijgen zonder slof?
Het is echt geen schande als het niet lukt.
Maar elke cm die je dan krijgt, is wel een echte

Die hoofd foto is echt leuk gelukt, mooi voor op een kaartje

gianlucka

Re: Nieuwe trainer, zeer ander plaatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 10:28

Volgens mij zei ze juist ook, dat ze het laagrichten nu steeds even probeert zonder slof en dat dat steeds beter gaat.
Ik vind het goed dat je op zoek bent gegaan naar een nieuwe trainer!
Ik zie de verbeteringen zeker wel. En tsja, dat het niet gelijk in een keer supergoed gaat is natuurlijk logisch. Zulke dingen kosten tijd. Het ziet er in ieder geval een stuk vriendelijker uit!!!

ChiC_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 10:47

Er is inderdaad veel verbetering! Bij het laagrichten ziet het er
allemaal veel meer ontspannen uit.

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 11:01

runningkawa schreef:
Op alle foto's zit de slof tekort, dus of je nu zovel extra gaat bereiken in de toekomst, dat betwijfel ik eigenlijk wel.

Dat doe ik ook, maar op het einde als ik al rust en ontspanning heb, want het is misschien niet te zien, maar ze probeert constant onder me uit te rennen, omdat het heel intensief is voor haar om die spieren die eigenlijk niet gebruikte nu te moeten gaan gebruiken. En omdat ik zelf extreem onrustig was en juist alleen met mijn handen reed probeer ik nu met de los heel erg veel mijn handen voorruit te steken en haar los te laten. Met een teugel wil ze dan nog snel met kin op borst gaan lopen, dus op het einde kan ik steeds langer zonder slof laag rijden.
En de slof staat strak omdat Savan zakt, niet omdat ik haar in de krul trek (had ook ander beeld geweest).

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 11:22

Jeetje wat een verandering! Stukken beter!

Grietzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:35

Ziet eruit als een goede positieve verandering.
Succes met je nieuwe trainer!

Arielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:37

kunnen jullie misschien ook gewoon een complimentje geven zonder IEDERE keer weer over die slof te beginnen.
zij zal het wel nodig hebben, anders zou ze er niet mee rijden..
laat ze toch lekker rijden joh, bemoei je er niet zo mee..
er zijn veel topruiters die ook wel eens met slof rijden hoor!
ik vind het er heel netjes uitzien, leuk paardje!
groetjes

Thirza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:18

Arieskuh schreef:
kunnen jullie misschien ook gewoon een complimentje geven zonder IEDERE keer weer over die slof te beginnen.

ehm sorry hoor maar zie hier toch een aantal reacties zonder dat die over de slof gaan.
en iedereen staat vrij om zijn eigen comentaar te geven als je dat niet wil hoef je, je foto's hier niet neer te zetten!

verder vind ik dat er goede tips en vragen worden gesteld en de TS reageerd hier ook positief op.
Kortom deze opmerking is totaal nutteloos!

enid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:31

vind het een hele verbetering!!
ziet er goed uit!!

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:32

ziet er al veel beter uit! en slof is eigen keuze

Prinslover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:44

Ik denk dat je heel goed weet waar je mee bezig bent met de slof. Ik vind dat je hem ook goed gebruikt. Verder zie ik zeker dat je paardje vooruit is gegaan, is is veel meer ontspanning te zien! Netjes hoor, ga zo door zo ik zeggen Verder is die laatste foto echt hee; leuk

Felinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:50

heej,

erg leuke pony, je ziet duidelijk verschil. Ik wens je veel succes in de toekomst met je paardje.

Cheeffie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:34

Echt een heel groot verschil, vind het er veel beter uitzien!

Die laatste foto is echt leuk!

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:03

runningkawa schreef:

ik ben dus ook net op dezelfde methode overgegaan, zonder slof. terwijl ik het zelf nog moest leren. maar dan heb je idd wel een echte cm! en als ik er nu opstap hoef ik niks meer te doen met mijn handen want hij loopt als een speer! dus ik ga met runningkawa mee!

_hannah_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:15

Arieskuh schreef:
groetjes

bemoei je er niet mee? ik dacht dat ze de foto's op bokt zet om commentaar te krijgen, en het is echt niet zo dat ze constant word afgezeken hoor! maar je mag er toch wel wat over zeggen. Bedoel ze heeft nu uitgelegd dat ze de slof er weer afhaalt als die ontspannen neerswaarts loopt, dat wist ik eerst niet, dus dan vraag je erom. Dat is toch niet gemeen ofzo?

_hannah_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:17

succes trouwens met die ondernek ben ik ook wel een behoorlijk tijdje meebezig geweest. heb nml 9 maanden op verharde weg moeten stappen, toen was ze mooie nekkie wel weg maar nu terug gelukkig.. succes ermee dus!

Adil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:24

runningkawa schreef:

Helemaal mee eens!

Adil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:30

Arieskuh schreef:
groetjes

uhuh...topruiters.....zij weten waarschijnlijk ook wel hoe ze er mee om moeten gaan dacht je niet? Anders zouden ze geen topruiters zijn....over de top gesproken, wist je dat veel toppaarden de top niet halen omdat ze kapot worden gereden met onder andere dit soort hulpmiddelen?
Je kan het echt wel gebruiken hoor, maar (God, wat heb ik dit al vaak gezegt ) doe dat alsjeblieft onder PROFFESIONELE BEGELEIDING en gooi het ding weg als je ook maar even denkt zonder te kunnen. Volgens mij was hier trouwens wel sprake van begeleiding, m'n complimentjes Toch blijf ik zoals hierboven al aangegeven bij het standpunt van Runningkawa

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 10:31

Tuurlijk mag er wat gezegt worden van de foto's! Anders had ik ze niet moeten plaatsen. Maar ik heb daarom ook geprobeerd om mijn gebruik van de slof te onderbouwen.
Ik gebruik zowiezo de slof alleen met laag rijden, omdat ze anders teveel opkrult en tsja aangezien ze ook constant nog onder me uit wil lopen kan ik dus haar neus er niet uitrijden dmv mijn been.
Gisteren kon ik denk wel 10min zonder slof haar laag rijden.
Ik denk dat op dit beeld echt wel te zien is dat ik de slof niet misbruik, want dan zou ik haar gewoon eff in de krul trekken en hier Z- oef. laten zien bv. Ik blijf niet voor neits expres bij de basis, behalve als ze natuurlijk goed loopt en ik de slof amper nodig heb.
Het is ook de oefeningen niet waarom ik de slof er aan heb hangen, maar ze heeft juist de meeste moeite met de basis en op de juiste plek nageeflijk blijven.