Omdat ik eerst op een manege reed, waar ze dat nooit deden. Hoe begin je met de basis principes van het wijken? Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Omdat ik eerst op een manege reed, waar ze dat nooit deden. Hoe begin je met de basis principes van het wijken? 

)
Veel paarden vallen over de schouder weg tijdens het wijken van de A-C lijn naar de hoefslag, omadt ze 'aangetrokken' worden door de hoefslag. Daar willen ze graag heen. Ik moet van mijn instructeur van de hoefslag naar het midden toe wijken en niet vanaf de A-C lijn naar de hoefslag. Dus als ik door de hoek kom rijd ik eerst een paar passen rechtuit en stel ik hem recht en dan wijk ik naar de A-C lijn toe. Eerst een paar pasjes wijken en dan belonenen verder rechtdoor rijden. Het aantal passen wijken kun je steeds verder uitbouwen. Sinds ik zo ben gaan wijken valt mijn paard niet meer over de schouder als ik vanuit de A-C lijn naar de hoefslag wijk. Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt! Succes!