Ik heb een E-verzorgpony(trojka).Toen ik hem voor het eerst verzorgde reed er een ouder meisje(stefanie) mee.Vroeger was trojka een manegepony, ze was loom enzo.
Toen ze er mee reed heeft ze haar veel beter gemaakt, ze heeft een klein tijdje het schijnt met de slof gereden(helaas
) Maar met haar eigen hoofdstel kon ze hem heel mooi in de hand laten lopen (ook ontspannen).Nu is ze weggegaan( heeft tojka laten vallen voor ander verzorgpaard) en vroegen de eigenaars mij.Ze vertelden me dat ze in de piste mooi in de hand kon lopen.Voor mij maakte dat niet erg veel uit want ik wou gewoon dat ze ontspanne liep.(ik rij redelijk vaak in de piste waar ik wel 20 min moet naar toe rijden((met paard))).Maar aan haar eigen kopstuk hangt er gewwon enkelonderbroken bustrens.Maar deze is minder "scherp"als die van stefanie, dus wanneer ik in de piste vraag om in de hand te lopen, doet ze niks.Ik wil niet zitten zagen in haar mond, want ik bereik dan toch niks mee(ik vind het wat verprusten van paardje).Ik was er dus achtergekomen van dat bit.Maar moet ik nu een IETS scherper bit kopen of zeggen jullie ; nee, probeer het met het bit dta je nu hebt (mss enkele middelen)groetjes veerle