kheb eigenlijk enkele kleine problemen met hem...
1) ik kan hemniet mooi onder krijgen... hij is wel mooi aan het been maar buigen doet hij niet. ik rijd hem soms wel met slof maar dat helpt eigenlijk niet.
2) hij is nogal sterk en ik kan hem dus moeilijk houden als hij geen zin heeft om te werken. Als ik dan trek om hem kalmer te houden, dan helpt dat niet, het lijkt wel of hij dat niet voelt dat ik trek...
3) en ook, als ik op een onbekende plaats kom (bijvoorbeeld een vreemde manege of een jumping wedstrijd ga rijden) dan stijgert hij heel hard, ook niet tegen te houden, springt hij uit de piste, hoofd omhoog en kei hard crossen, springt zeker 1 meter boven de sprong dan, weigeren... hij heeft heel veel schrik dus...
hebben jullie soms tips voor mij? ik hoop dat jullie kunnen helpen want het is een superbeestje met nog veel toekomst en hij kan suuuuuuper springen en ik hoop echt dat hij door deze probleempjes niet van de wedstrijden wordt gehouden....
xxxxxxxxxx dagmar
hieronder een paar voorbeelden van mijn springwedstrijd enz...

zo komt hij dus binnen: 2 keer uit de piste springen, de piste gaan toe, dus stijgert hij kei hard en loopt achteruit tegen de kant
dan crosst hij kei hard en stopt hij ineens voor de sprong en is niet te houden in de mond
en thuis doet hij nochtands alles super... (hier buigt hij maar ik rijd met slof hoor)
. Ik moet zeggen ik heb ook weinig ervaring met ezels. Dan houden we het er op dat ezels trots zijn