Kerst rit te paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pjelk

Kerst rit te paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 23:40

Tweede kerstdag hadden we met een groepje ponyruiters afgesproken een kerstrit te gaan maken. Ikzelf ging mennende mee met Beau (en wisselende passagiers )
en Pjelk ging mee met wisselden ruiters :mrgreen:

Van tevoren moesten de pony`s en bijbehorende artikelen natuurlijk versierd. Zo ook Beau`s karretje met door Fitna meegebracht kerstspul.
Afbeelding

Noortje en pony Sandor gingen mee
Afbeelding

En ook Linde met Shet Loebas
Afbeelding

En toe gingen we dan op weg!
Eerst door de nieuwbauw omdat het daar wel lekker rustig is an de pony`s zo nog konden wennen aan alle belletjes en andere frutsels.
Ikzelf vond dat wel prettig daar eerst langs te gaan omdat ik Beau al een paar maanden niet meer voor de wagen gehad had (had het te druk met school ps: ) en hij daarnaast nog nooit voor de wagen heeft galopen met andere paarden om em heen en al helemaal niet met allemaal belletjes.

Afbeelding

Gelukkig bleek Beau voor wat betreft het laatste meteen al onverstoorbaar. Maar verder was hij eerst nog wel druk. Vandaar ook dat Fitna er eerst even naast liep.

Afbeelding

Mijn vader vond de optocht ook leuk. Hij heeft het karretje voor Beau gemaakt (nou ja, de opbouw dan ) en wilde ook wel een stukje meerijden.
Afbeelding

Het eerste stukje reed mijn moeder op Pjelk. Zij heeft ook twee jaar les met hem gehad maar heeft de laatste maanden niet meer gereden en vond het nu weer best spannend. Pjelk ook, en die liep dus steeds druk te doen en stukjes te draven als hij daar even de kans voor kreeg.

Afbeelding

Toen Beau braaf genoeg was en mijn moeder Pjelks gedribel zat, ruilden ze met Fitna Drie pony`s op een rij:
Afbeelding

Na en tijdje begon het ook nog te sneeuwen en raakten we helemaal in hogere jingle bells sferen.
Dit resulteerde in deze laatste mooie foto van de one-horse-open-sleigh (ofzo) plus aanhang clown
Afbeelding

Het was een heel leuk en gezellig ritje en vooral was ik blij met het gedrag van Beau en Pjelk. Pjelk kon uiteindelijk met Fitna nog ontspannen aan een los teugeltje wandelen (zoals wel te zien is op de laatste foto). En Beau was ook braaf en rustig. Op het laatst hadden we nog even geprobeerd of Pjelk voorop kon en ik Beau erachter kon houden. DIt i best lastig omdat Beau e leider van hen tweeen is en het liefst voorop loopt. Maar ook dit ging bijzonder braaf! Ik ben echt blij met hoe dit gegaan is, zo kunnen we nog eens vaker met een groep ruiters en Beau met karretje weg (handig voor de ocknick mand )!

chica_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:43

wat gezellig zo'n buitenrit met kerst

harderwijk18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:43

hahah gaaafe foto's

groetjes

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 11:43

Leuk zo'n buitenrit met ze alle!

Annemeik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 11:58

Leuk zo'n kerstritje met de ponys!

Wilde ook op pad gaan met mijn paardje maar heb hem toch helaas moeten scheren deze winter en ik heb nog geen uitrijdeken.

Het is ook wel leuk om fitna eens een keer op een andere fjord dan boris te zien zitten (met bitje).

Grietzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 12:51

Ziet er erg leuk en gezellig uit zo met z'n allen!

Pjelk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 12:01

Bedant voor ale leuke reacties!
Annemeik schreef:

Het is ook wel leuk om fitna eens een keer op een andere fjord dan boris te zien zitten (met bitje).

Hihi, ja. Ken jij Fitna dan? Pjelk was heel de tijd behoorlijk drammerig maar uiteindelijk kon FItna hem toch op een los teugeltje rijden
Jammer dat je zelf niet ook een kerstritje kon maken! Ik heb Pjlk vanwege het vele buitenrijden maar gewoon een natuurlijk dekentje opgelaten. Hij heeft ook een uitrijdeken maar voor zo nu en dan gaat het ook zonder.

MissBonny

Re: Kerst rit te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:10

Haha, ziet er gezellig uit

Die kerstdeken vind ik wel stoer

jacqueline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 00:25

Ziet er erg gezellig uit.
Leuk zo samen.

Annemeik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 10:06

Ik heb al veel gelezen over fitna en boris op het nh forum van eveline. Maar daar kom jij toch ook wel eens?
gr

horsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:35

gave foto,s hoor!
dat ziet er gezzelig uit zeg

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:22

Ziet er erg leuk uit zeg! Ook heel leuk dat je moeder rijd!

IloveKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:47

Hee!Kan ik die pony's niet ergens van nee grapje, het ziet er leuk uit gelukkig maar dat er toen nog niet zoveel sneeuw lag als nu . Jammer dat ik niet meekon, maar zo te zien hebben jullie het gezellig gehad. Mooi dat Beau zo braaf was voor de kar

Pjelk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 00:10

Annemeik schreef:
Ik heb al veel gelezen over fitna en boris op het nh forum van eveline. Maar daar kom jij toch ook wel eens?
gr

Ja klopt! Maar ik herkende je niet daarvan. Heet je daar ook Annemeik?

Irismacho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 00:37

Leuke foto's! ziet er heel gezellig uit zeg!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 10:29

Ziet er gezellig uit
Die shet is echt lieff

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 15:08

Romytjuuh schreef:
Ziet er gezellig uit
Die shet is echt lieff

Welke van de twee ? Er loopt eentje voor het karretje ( mijn pony Beau) en er loopt een onder het zadel (dat is Loebas).

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:11

Leuke foto's! Vooral die van het shetje met de kerstmuts

MisPeggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:01

Horsy1 schreef:
Leuke foto's! Vooral die van het shetje met de kerstmuts

Ja inderdaad. Leuk idee!Leuke pony's ook. Dat meisje past nog goed op de shetlander trouwens

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:06

Ik vind het er erg gezellig uitzien...en inderdaad....ze past nog goed op de shet:D

Pjelk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 15:26

Gilraen schreef:
Ik vind het er erg gezellig uitzien...en inderdaad....ze past nog goed op de shet:D

Haha, leuk dat ook eens op Bokt te horen en het is inderdaad een leuke combi. De Shet is van dit meisje en haar zusje en ze hebben ook een Arabiertje (die was alleen niet mee omdat ie nogal druk is buiten). Zelf vinden ze zich alleen wat te groot voor Loebas (Shet) .Mar ik vind het er nog wel leuk uit zien!