)en Pjelk ging mee met wisselden ruiters :mrgreen:
Van tevoren moesten de pony`s en bijbehorende artikelen natuurlijk versierd. Zo ook Beau`s karretje met door Fitna meegebracht kerstspul.

Noortje en pony Sandor gingen mee

En ook Linde met Shet Loebas

En toe gingen we dan op weg!
Eerst door de nieuwbauw omdat het daar wel lekker rustig is an de pony`s zo nog konden wennen aan alle belletjes en andere frutsels.
Ikzelf vond dat wel prettig daar eerst langs te gaan omdat ik Beau al een paar maanden niet meer voor de wagen gehad had (had het te druk met school
ps: ) en hij daarnaast nog nooit voor de wagen heeft galopen met andere paarden om em heen en al helemaal niet met allemaal belletjes.
Gelukkig bleek Beau voor wat betreft het laatste meteen al onverstoorbaar. Maar verder was hij eerst nog wel druk. Vandaar ook dat Fitna er eerst even naast liep.

Mijn vader vond de optocht ook leuk. Hij heeft het karretje voor Beau gemaakt (nou ja, de opbouw dan
) en wilde ook wel een stukje meerijden.
Het eerste stukje reed mijn moeder op Pjelk. Zij heeft ook twee jaar les met hem gehad maar heeft de laatste maanden niet meer gereden en vond het nu weer best spannend. Pjelk ook, en die liep dus steeds druk te doen en stukjes te draven als hij daar even de kans voor kreeg.

Toen Beau braaf genoeg was en mijn moeder Pjelks gedribel zat, ruilden ze met Fitna Drie pony`s op een rij:

Na en tijdje begon het ook nog te sneeuwen en raakten we helemaal in hogere jingle bells sferen.
Dit resulteerde in deze laatste mooie foto van de one-horse-open-sleigh (ofzo) plus aanhang clown

Het was een heel leuk en gezellig ritje en vooral was ik blij met het gedrag van Beau en Pjelk. Pjelk kon uiteindelijk met Fitna nog ontspannen aan een los teugeltje wandelen (zoals wel te zien is op de laatste foto). En Beau was ook braaf en rustig. Op het laatst hadden we nog even geprobeerd of Pjelk voorop kon en ik Beau erachter kon houden. DIt i best lastig omdat Beau e leider van hen tweeen is en het liefst voorop loopt. Maar ook dit ging bijzonder braaf! Ik ben echt blij met hoe dit gegaan is, zo kunnen we nog eens vaker met een groep ruiters en Beau met karretje weg (handig voor de ocknick mand
)! 

Ook heel leuk dat je moeder rijd!
. Jammer dat ik niet meekon, maar zo te zien hebben jullie het gezellig gehad. Mooi dat Beau zo braaf was voor de kar
? Er loopt eentje voor het karretje ( mijn pony Beau) en er loopt een onder het zadel (dat is Loebas).