Dit is al 1 week zo....
Ze draaft en Galopeert veel te hard!!
Wat kan ik doen??
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en ik gebruik mijn stem
Het komt volgens mij vaak voor dat paarden/pony's een loopje nemen. Ik zou gewoon les gaan nemen en telkens als je denkt dat ie ervan door wil gaan direct terugnemen naar stap en als die in stap is goed belonen omdat ie dan doet wat je wou. Ik denk dat je gewoon niet genoeg de baas is. Wees consequent en hij zal op den duur goed luisteren
Hollybolly schreef:longeer je pony eerst van te voren, zorg dat je zelf inderdaad goed zit, rijd in een afgezette bak, dat je maar een halve bak heb. rijd voltes, die openen en sluiten, veel stemgebruik, en overgangen...

bij de mijne tenminste. gewoon geen brokken meer geven, de mijne werd er alleen maar nog heter van. staat die van jou dag en nacht binnen? 
Le0nie schreef:Ik zie dat mensen adviseren je benen minder te gebruiken, maar dat moet je niet doen, je been moet er gewoon aan blijven anders rij je de pony nooit aan elkaar.. je moet niet trekken, zwaar zitten eventueel stemgebruik.. Veel oefening is belangrijk, het zal zelden binnen een week opgelost zijn. Beloon je pony op kleine veranderingen en houd overal RUST in.. In je zit, je handen enz.. Probeer de pony laag te rijden (niet te diep) en veel overgangen en voltes..

Hollybolly schreef:been eraan en handen naar voren vind ik niet doen alsof er niks aan de hand is, je moet gewoon doorrijden zoals je anders doen, ben je op een volte en gaat hij er vandoor en was je net de stelling aan het oefenen? gewoon de hulpen geven die je daarvoor ook gaf, probeer stelling te houden en je paard met je stem rustiger te krijgen, en werkt dit niet de volte kleiner maken...
elk paard reageert anders, de mijne reageert daarop dat ze dus harder gaat en denk dat ze dan eindelijk mag sjeese... nou ik moet dus wel met de teugel en stem en op de volte terugnemen anders ben ik na een kwartier nog aan t galoperen.