Ik wil wel wat zeggen. Allereerst complimenten. Na een hele serie ruiters waarbij ik moest zeggen dat ze voor zich uit moeten kijken, hier dan een amazone die het doet!!! Heel mooi!
Het lijkt, ik weet niet of dat zo is, dat je met je linkerhand meer naar de schoft komt dan met je rechter, maar ze staan wel mooi rechtop en het hele plaatje ziet er steeds mooi ontspannen uit.
Je beenhouding is niet altijd even constant en je hebt de neiging te drijven met de achterkant van je kuit, ipv met de bovenbinnenkant van je kuit, net onder de knie, zoals het hoort, vooral als je uiterste eruit probeert te krijgen...
Maar complimenten hoor, het ziet er goed uit.
Wat springen beteft, ik vind het altijd te verkiezen om over van alles en nog wat te springen dan over de bekende balken. Zo leert je pony zonder angst alles te benaderen en te taxeren en zal het in een parcours niet zo snel opkijken van afwijkende hindernissen. Ga daar dus lekker mee door! Wat dat vroeg afzetten betreft, dat is een ruiterfout. Je moet leren je pony beter te plaatsen. Als hij geen ruimte meer heeft voor een tussenpasje, zal hij vroeg afgaan. Vanuit draf springen helpt, leer de lengte van de galopsprongen kennen en in te schatten hoeveel galopsprongen er nog passen. Expirimenteer in verlengen en verkorten van galoppassen en oefen ook eens over in-uitjes en bv vier cavaletti (verhoogd balkje) of lage hindernisjes achter elkaar. Goed drijven tussen de hindernissen! Enfin, daardoor worden jij en je pony handiger en bekender met afstanden, en verkorten en verlengen van passen.
Ik wil ook even zeggen dat ik het bewonderingswaardig vind dat je een pony over zo´n smal object krijgt. Chapeu!