Heb je filmpje een paar keer vertraagd bekeken.
Voor je gaat aangaloperen draai je je voet al iets naar buiten. Om je spoor klaar te houden? Omdat je iets gaat spannen voordat je je hulpen geeft met het idee van ...?
Ik heb sowieso al hele erge kapstoktenen, maar ik prik hem daar niet mee, want ik moet mijn hak iets oplichten voordat ik hem raak met mijn spoorWat me nog opviel is dat hij niet helemaal rustig is met zijn hoofd en ook dat hij na het bokken de mond open heeft.
Hoe oud is hij? Tanden ok?
Nero is 8.5 Doet hij het op beide handen? Hij galopeert ook overkruisd, doe thij dat ook op beide handen? En aan de longe? Deed hij dat vroeger ook?
Wat ik zou doen is eerst rug en tanden nakijken.
Hij bokt op allebij de handen
, dat overkruiste was me nog niet eens opgevallen
, aan de longe doet ie het niet.. Als dat allemaal ok is heel erg op ontspannen houding letten, vooral voor en tijdens het aangaloperen.
voor mijn gevoel zit ik redelijk ontspannen
Ik kan niet zien op het filmpje wat je met je buitenbeen doet, kijk ook dat even na.
Je zit door voor het aangaloperen. Sommige paarden galoperen makkelijker aan als je eventjes voor het aangaloperen op het foute been gaat lichtrijden, misschien ook het proberen waard: wat vlotter draven en vanuit lichtrijden op het foute been je hulpen geven om aan te springen.
Ik neem aan dat je moet doorzitten voordat je aanspringt in galop?
iig zo heb ik het altijd geleerd... vanuit lichtrijden lijkt het me niet echt fijn voor ruiter en voor het paard.. maar ik zal het eens proberenZo te zien heeft hij niet de balans om het goed te doen.