bok galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aur0ra_h0rse

bok galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 10:07

hallo,
ik heb pas me shetlander ingereden en het gaat ook hartstikke goed alllen de galop...het probleem is dat ik geen bak heb. ik rijd buiten en ik heb der ook buiten ingereden maar ...soms gaat ze wel is in galop omdat ze dat leuk vind!!! en ik ook maar ze bokt heel erg in galop. dus eigenlijk durf ik het niet zo goed...mar hoe leer ik dta bokken af?? ze is helemaal niet moeilikjk in galopaan te zetten maar ik laat er gelijk weer draven omdat ze zo hoog bokt!!weet iemand hoe ik dat moet doen??

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 11:08

Zolang je shetlander haar hoofd omhoog heeft en je hem goed door laat lopen heeft ze de kans niet om te bokken. Dus als jij een bok aan voelt komen laat je hem een stuk heel hard lopen. Dan moet dat beestje zich daar druk om maken en heeft hij geen tijd voor die bok.
Als hij echt blijft bokken zou ik eens nakijken of hij nergens last van heeft. Hij zou natuurlijk ook kunnen bokken omdat hij pijn heeft.

aur0ra_h0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 12:48

oke dankjewel!!!

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 19:46

mijn mening is en dat zegt mijn istructrice en zei lest bij anky,dat je altijd voorwaart smoet rijden,hebn je een rijtechnisch probleem,los het dan voorwaarts op,ook als ze bokken,rij vooruit en haal dan weer terug en doe dat net zolang tot hij het afleert!

suc6 ermee!

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 19:53

Het paardje heeft waarschijnlijk nog niet door dat bokken niet mag, en of dit ook daadwerkelijk voorwaarts is op te lossen betwijfel ik. In galop kan een paard makkelijk bokken, in draf gaat dit al veel moeilijker, dus als hij/zij bokt en je gaat harder gallopperen gaatie misschien ook harder bokken (van blijheid)

aur0ra_h0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 09:13

ik heb gister gereden maar als ik haar hoof omhoog houd gaat ze niet bokken maar maakt ze rare sprongetjes, ik ga zodrekt der proberen goed voorwaarts telaten lopen,

SSDesign

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 09:40

Waarschijnlijk zal het wel moeilijk worden. Ik ken ook een shetlander van 3, nu 6 en daarbij is het niet gelukt het af te leren, je kan natuurlijk proberen hoofd hoger houden, maar je hebt van die shets die daar niks van aantrekken!

aur0ra_h0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 09:45

ik denk dat het ook meoilijk word, maar ik ga het gewoon proberen!! ze kan als het egt niks word ook gewoon nog voor de kar want dat doet ze wel heel goed!!!!

Obsessed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 19:59

voorwaarts laten lopen, aandacht moet ze bij jou houden. ik zou als ik jou was ook kijken of het zadel wel goed past, dit was bij onze shet ook het probleem, met een ander zadel had hij nergens meer last van.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:40

en vooruitgang geboekt????

maximee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:32

Net als obsessed zegt: Voorwaards laten lopen en aandacht bij jou.
Jij moet als het ware de baas zijn, maar dat hoef je niet hard handig te laten merken. De dingen die hier opstaan kunnen volgens mij heel goed helpen. Ik heb het ook geleerd van Obsessed in de zomervakantie

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:36

Je moet beginnen met consequent zijn. Je zegt dat hij zomaar in galop gaat. Dat moet je al niet toelaten. Dus direcht terugpakken of op een volte zetten.

Wanneer je dat opgelost hebt kan je naar de bokken kijken. Als hij altijd in galop bokt kan je het misschien eens aan de longeerlijn proberen, iemand longeert en jij zit erop.
Probeer het te negeren, voorwaarts rijden. Desnoods tikje met de zweep.

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:21

ik ga mee met Cynthy.

wanneer hij bokt, moet je hem gewoon stevig aan het werk zetten, laat hem maar zweten.

CleovG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:33

oow deze weet ik deze weet ik:P (pff pennypower:S) haha maar mijn pony deed het zelfde.. ik moest vooral goed stevig gaan zitten en steeds als hij bokte naar voren rijden kwam hij terug en wilde weer bokken weer net zo hard naar voren gaan en ook dan goed blijven zitten.