Draaft te Hard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Kissie_

Draaft te Hard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 22:24

Jah Jah, de Titel zegt het al ,,mijn pony (al zeg ik het zelf ) Doet een beetje onozel maar het is niet zo bedoeld, maar als ik wil aandraven dan eerst draaft ze heel rustig en dan opeens zit je in de middendraf ze draaft echt zo hard, net een Dravertje,;) maar dat is ze absoluut niet,! maar hoe kan ik dit Stop zetten dat ze zo hard draaft,?

Kunnen jullie me Advies geven,:D

Groetjes Kirsten,

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:08

veel overgangen en tempowisselingen rijden, anders op een volte halve baan ( 10 meter dus) gaan draven, dan kan ze niet harder... en maar schakelen

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:57

idd.. spelen met je overgangen.. Draaft eens een keertje aan en zet der na 2 passen weer terug in stap.. paar passen stappen en dan weer enkele passen draven. op deze manier heeft die niet de tijd om te gaan rennen of vaart te maken. dit combineer je met veel figuren ed waarin je veel buiging vraagt om hem goed bezig te houden en te voelen wanneer die het bit vast pakt (wat die denk ik doet als jij hem neit meer terug krijgt..)

Dus constant bezig blijven en voorkomen dat die hard kan door hem keer op keer terug te rijden. Als dat goed gaat kan je het uitbouwen en later zelfs met stukjes middendraf erbij combineren.

Succes

Sily

Re: Draaft te Hard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 00:52

Let er buiten bovenstaande ook op dat jij niet teveel mee gaat met zijn harde draf, ga langzamer lichtrijden en ga echt diep zitten en weer staan, blijf ontspannen aan de voorkant, span je lichaam niet want dit maakt het alleen maar erger.

Bets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:20

Rechtrichten, vaak is gevolg hard draven of galloperen dat paard/pony teveel op 1 kant belast word, dat gaat zeer doen en als gevolg gaan ze harder. Probeer je pony gelijkmatig in aanleuning te krijgen, recht onder je te krijgen tussen 2 benen en niet dat je pony wil leunen tegen 1 van je benen. Lees meer over rechtrichten op www.paardenbegrijpen.nl

Let op dat je zelf ook in balans zit (houd je benen lang, niet optrekken, hielen op dezelfde lijn als je schouders en heupen) en probeer inderdaad niet te ver uit je zadel te komen met lichtrijden, blijf dicht bij je zadel zodat je zelf ook goed in balans blijft en pony makkelijker kan ontspannen.

Ook tempowisselingen rijden, voltes verkleinen zorgt ervoor dat je pony meer bij elkaar moet blijven en dus verbinding moet maken vanuit de achterhand naar voren toe. Succes ermee.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:26

Bets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:30

Offtopic... is helaas niet mogelijk om nog meer links erbij te plaatsen, heb ik namelijk al geprobeerd. Nu weer on topic