Hier ben ik dan weer en komt onze tweede les van de praktijk in Gassel. We krijgen les van Sylvia van Noyen. Deze les hadden we het over T-touch dat is van Linda Tellingten Jones. We kregen eerst een video te zien en daarna mochten we het zelf uit gaan proberen.
We hebben heel wat foto's gemaakt, maar we zetten de meest belangrijkste foto's erop.
Met dit paard hebben linda en ik gewerkt.
Allereerst gaan we het paard lekker masseren beginnend bij het hoofd, de lippen en de oren daarna gaan we verder over het lichaam, waarbij je kan zien dat het paard heel ontspannen is en we de staart met 1 vinger zo op kunnen tillen alsof het een veertje is. de benen tillen we ook op en brengen we iets naar voren zodat de schouder er wat meer uitkomt...
Nu gaan we pauze houden, met warme chocomel en worstenbroodjes en je raad nooit wie er nog meer langs komt....
De KERSTMAN!!!
Daarna gaan we nog wat grondwerk doen, waarbij de paarden bepaalde obstakels moeten lopen, waaronder een wip.
Nu komen de veulens aan de beurt en dat is nog een zware klus om dat allerkleinste dingen te laten doen... vooral de cirkel vind die zelf niet zo'n succes. Maar de wip doen ze allebei.
Nog even de paardjes die je hebt gezien:
Nervana:
Pegasus (Pietje)
En dan deze mooie merrie waar de meeste foto's van zijn genomen... Heel erg slecht, maar ik weet haar naam toch niet meer...
Dat waren de foto's nog even lachen!!
Nou als er vragen zijn dan probeer ik die te beantwoorden, maar voor mij is dit ook nieuw dus ik wilde jullie even een andere manier laten zien om met je paard bezig te zijn. De meeste mensen zijn hier niet zo mee bezig, terwijl je zo wel een veel betere band met je paard krijgt.
misschien komen er nieuwe lessen en zet ik die ook wel op bokt.
PS: fotograven zijn Linda en Inger (MOI).

leuk dat je dat doet met paarden.. 

. Schrokken de paarden niet???
tijdens de les, ze waren zo ontspannen dat de paarden Meneer van Erp niet eens op merkten...