ik ga morgenavpnd gewoon eens even vragen wat haar kijk op het rijden is.
Ik rijd zelf wel lang en laag, vooral bij loswerken maar daarbij houd ik wel contact met de mond en loopt het paard lekker over de rug. Het is dus niet zo dat ik het paard aan een lang teugeltje lekker naar de sterren laat kijken, hij is absoluut aan het werk.
ik lees ook argumenten die beide kanten opgaan en in beide manieren van rijden zitten goede dingen. Ik denk dat ik het beste eens met de instructie kan overleggen wat de bedoeling is van haar manier van lesgeven zodat het voor mij ook duidelijk is.
gelukkig gaat het alleen om een clubles. die zie ik meer als een uurtje binnen rijden en veel voor jezelf werken, alleen als ik rij zoals ik dat altijd doe, moet ik bij haar de teugels korter doen en weer korter tot ik uiteindelijk ongeveer 5 tot 10 achter het stuk zit waar het leer begint. dat vind ik een beetje teveel van het goede, vooral bij het paard wat ik juist in de ontspanning naar beneden wil hebben.
Maar goed, zodra ik het hoor, zal ik hier even reactie geven, bedankt voor jullie reacties tot dusver!