Probleem bij aanspringen in galop...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jove

Probleem bij aanspringen in galop...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 10:49

Hallo,

Ik heb een probleem bij het aanspringen in galop zowel op linker als op rechterhand.
Namelijk bij het leggen van mijn buitenbeen naar achter voor het aanspringen, springt mijn paard wel aan maar ze maakt eerst altijd een bokkesprong. Wat kan ik doen om het haar af te leren??

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 11:06

Het kan ook een medisch probleem zijn. Je paard kan pijn aan zijn rug hebben, het zadel ligt misschien niet lekker, de achterhand is nog niet sterk genoeg, maar misschien heb jij hem teveel vast van voren enz.....
Kan ook gewoon pesten zijn en dan moet je hem even door pakken samen met je instructie.

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 11:10

ik weet niet wat de reden ervan is dat ze die bokkesprong maakt, maar misschien heeft ze ergens last?
Het kan ook zijn dat ze het gewoon erg lastig vindt, in dit geval zou ik veel oefenen. (ik weet niet hoe oud ze is).

Anders gewoon consequent met je stem laten merken dat het niet hoort. en als hij het wel een keer goed doet ook uitgebreid laten dat het goed is wat ze deed.

doet ze dit aan de longeer lijn ook?