Ik schaam me hier best wel voor, maar soms ben ik heel erg bang. Echt heel bang als ik op een paard zit dat er vandoor gaat. Bokken, steigeren daar ben ik niet bang voor. Maar als een paard op de kletter gaat is het raak. Buiten vind ik het zelfs minder eng als in de bak. Dan denk ik dat ik overal tegen aan knal, en moet ik soms zelfs huilen. Ik schaam me kapot, is er iemand die tips heeft voor minder bang zijn als een paard ervandoor gaat?
Groetjes Marissa en Lebber van Chinty(zij bokt alleen hoor!)
Ik ben ook een tijdje bang geweest om op mn pony te zitten doordat ie er telkens vandoor ging. Dat je haf dat doet betekend waarschijnlijk dat ie geen ecnkel respect heeft voor je en onder het werk uit wil komen. Probeer op het moment dat ie er vndoor wil gaan meteen terug te gaan in stap of in draf als je van galop komt. Ook raad ik je aan misschien een martingaal te kopen zodat ie niet z'n kop de lucht in kan steken en er dan vandoor wil gaan, bij mij heeft het wonderen gedaan. Maar als hij er toch vandoor gaat ga dan niet in zn mond sjorren, daar maak je het juist erger mee. Toen mijn pony vroeger er steeds vandoor ging was ik er zo bang van dat ik er meteen af stapte, maar ben er later achter gekomen dat dat juist niet goed is! Ik heb hem er ook vanaf geholpen toen hij in galop ging en niet meer terug wou komen hem gewoon door te galoperen tot ie niet meer wou en dan juist door laten galoperen, dan hefet ie geen keus en win je het toch van hem.
het was echt een boefje....