Ik rijd een KWPN paard, ze is 3 en een half jaar.
Ik rijd meestal met haar op buitenrit, daar hoeft ze dus ook niet aan de teugel te rijden.. maar als ik nu in de wei ga rijden dan krijg ik haar niet aan de teugel. Ik weet dat je je handen een beetje moet kantelen etc. maar daar wil ze niet goed naar luisteren.. Ik weet nu niet of ik beter een keer met bijzetteugel moet gaan rijden of zo nog een keertje proberen.. Wie kan me helpen?
Het paard wil ook niet over de hindernis (twee tonnen met een balkje erop). Dat komt omdat ze een keer hard is uitgegleden (niet ernstig gewond (helemaal niet zelfs) maar toen was ze een beetje bang). Ik wil graag een beetje hindernisjes (dus over de balkjes met twee tonnen) gaan springen maar ze weigert vaak of loopt er snel langsaf. ik heb geprobeert gewoon aan de hand dat ging opzich heel goed maar ik heb ook nog niet na de rand geprobeert nog eens te gaan springen maar dat ga ik denk ik zaterdag wel proberen. Maar kan iemand me hier misschien bij helpen?
Nog een probleem
.Als ik in de galop wil gaan met haar dan bokt ze nogal eens, niet hoog. Ook niet dat ik eraf val, maar ik kan haar niet straffen want daarna gaat ze goed galoperen. Wat moet ik met dit probleem doen?
En nog een probleem
.Als V dus iets stouts heeft gedaan dan kan ik niet boos blijven
..... ik weet niet of dat iets helpt maar dat lukt me gewoon niet dan ga ik altijd huilen als ik, op haar boos ben...!!!Groetjes Hopelijk kunnen jullie me helpen!!

Succes!