Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Een paard van iemand die ik ken is zo van z'n angst voor zweepjes afgekomen! Dus gewoon 1 of meerdere zweepjes aan één wand hangen, zodat ze nog wel goed afstand kan nemen. Des noods 1 dagje niet rijden maar gewoon losgooien/longeren, zodat ze dan wel haar energie kwijtraakt... Het kan namelijk in het begin heel frustrerend zijn, met die zweepjes in haar box, waardoor ze met rijden alleen maar nóg drukker kan zijn. 

Vonnie84 schreef:Ken jij dat paard? Dat je weet dat die bang is voor de zweep en dat die met zweep gereden wordt?

Heb zelf geen paard gehad/gekend met dat probleem

is juist rechtuit galoperen dus wel de hoefslag volgen goed op je kont blijven zitten en de teugels niet te strak laat je paard het eerst maar lekker uitzoeken en heel veel belonen zeg haar dat ze het beste paard van stal is en dat ze het ontzettend goed doet juuuiiist en braaaafff en af en toe even lekker een klopje geven en even lekker door haar manen heen kroelen.Het ziet er niet uit in het begin maar bij ons werkt het echt heel erg goed ik heb nu na 2/3 maanden de teugels al wel op maat en het tempo is al meer terug gekomen maar het duurt gewoon erg lang om dit te trainen wees geduldig en als het een dag niet zo fijn gaat denk dan aan de keer dat het wel goed ging.Als je dit niet durft niet doen en gewoon op de volte blijven galoperen.Ik denk trouwens niet dat het verkleinen en vergroten van de volte gaat lukken ik denk dat je paard dan helemaal gestressd wordt.kelly0188 schreef:Ik gallopeer ook niet altijd, soms krijg ik er gewoon last van mijn rug van,ze gaat zo hard en ruig en die klappen moet mijn rug wel opvangen.

monsera schreef:Probeer dan om licht verlicht te gaan zitten.Het is voor de rug van je paard ook niet goed dat jij daar op zit te klappen en zal ze zich nog strakker houden en wordt het nog moeilijker voor haar.