Paard blijft kantelen op 1 hand met wijken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

QueJira

Paard blijft kantelen op 1 hand met wijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 15:39

een van de paarden die ik rijd(ruin,10 jaar Z2 geklasseerd)Blijft met het wijken voor het linkerbeen kantelen.Hij doet dit echt standaard.Tandarts is al geweest,maar was niets aan de hand.Het is ook niet omdat ik op een van mijn teugels meer/teveel druk heb.Hij doet het gewoon standaard bij het wijken voor het linker been.Hij is dat plots dood voor buitenteugel en buitenbeen,hij wandeld daar na een pas of 3 dwars doorheen,terwijl hij voor de rest vrij goed voor de hulpen is.

Wie herkent dit en heeft de gouden tip.

Wat ik nu doe als hij dit doet: ik zet hem recht en laat hem een stuk contra-stelling aannemen en begin daarna weer overnieuw.

Woodstock

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 15:55

Opletten dat je niet 'terugtrekt'. Meestal proberen ruiters als hun paard zn hoofd naar rechts kantelt, hem met de linkerhand terug te trekken. Het probleem zit er echter in dat hij aan de rechterkant geen aanleuning wilt nemen, wat je dus juist wel ff moet doen.

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:00

even vooruit rijden en zoals Woodstock zei, aanleuning terug laten aannemen rechts en dan verder wijken. telkens corrigeren als hij het weer doet. in het begin zal het slechts met enkele stapjes lukken, na een tijdje lukt het helemaal.