Hafpony-power deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BailyKarlos

Hafpony-power deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 20:25

Hier wat andere foto's:
De foto's zijn niet zo mooi maja t was zo'n grauwe dag en met zo'n flitser krijg je van die katten ogen.

Ik ben dus niet de amazone maar de fotograaf.
Afbeelding
Wat stapwerk. Hier was ie gelukkig al rustiger geworden
Afbeelding
De hand voorzichtig opzoeken. De amazone geeft hem de ruimte.
Afbeelding
Een drafje op het verkeerde moment genomen. De slof hangt door.
Afbeelding
En even uitgalloperen. waarna een dikke klop op zijn hals volgde, maar die staat er niet op.

Dus dit is geen slechte amazone en de slof hangt er niet altijd om.

voor de andere foto's
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=506864&st=0&sk=t&sd=a

groetjes Danielle

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:45

juist ja ... je pony is zoooooooo explosief maar volgens mij zie ik daar wel een stel sporen ? Of zie ik dat verkeerd ....

Anoniem

Re: Hafpony-power deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:46

Ik wil echt niet banketstaaf overkomen, maar vind het nog al meevallen met hoe los de slof hangt
Vindt het wel knap dat ze de haf wil blijven rijden als de eigenaars er zo mee om gaan! Echt mijn respect daarvoor!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:47

shadowflower schreef:
juist ja ... je pony is zoooooooo explosief maar volgens mij zie ik daar wel een stel sporen ? Of zie ik dat verkeerd ....

Awel, dat was ik nu ook aant denken.. Maar het is maar op 1 foto 'te zien' en zelfs daar twijfel ik .. dus ik geef haar het voordeel van de twijfel
Nuja, sporen zouden geen invloed mogen hebben als je benen perfect stilligen, daar ze gewoon een verfijning van je hulpen zijn ... Maar bij een explosief beest moet je al perfect (en dan echt perfect) rijden wil je hem niet (onbewust) prikken of lastig vallen ... Maar nogmaals, ik twijfel of het echt sporen zijn
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-12-05 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:48

ik heb op het andere topic aan het kijken en daar zag ik wel degelijk sporen ... ^^

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:48

ik heb deel 1 ook bekeken en daar vind ik dat de slof verkeerd gebruikt wordt. Hij zit veel te strak. Op deze foto's zit de slof dan wel iets losser (nog steeds staat hij best strak ) maar het paardje wordt niet van achter naar voren gereden, de achterhand zit er niet onder, alleen zijn hoofd wordt naar beneden 'getrokken'. Dus verbetering zie ik niet
mijn advies: ga zonder slof rijden, en zoek een andere manier om je haf rustig te krijgen dan er een slof aan te hangen!

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:54

ja de sporen zijn er... ik hou ook niet zo van de slofteugel... maar dat is ieders mening
Ik rijd nooit met enig hulp middel, maar dat is mijn manier:D
leuke pony lijkt me, en het turkoise setje staat hem enig!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 20:55

Robijntjah schreef:
Ik wil echt niet banketstaaf overkomen, maar vind het nog al meevallen met hoe los de slof hangt
Vindt het wel knap dat ze de haf wil blijven rijden als de eigenaars er zo mee om gaan! Echt mijn respect daarvoor!

Ja, dat vind ik ook heel knap van der.
Ze stopt er veel moeite en energie in en de week daarop kan je weer van voor af aan beginnen.
T was zelf een keer zo erg dat het beestje onderkoelt werd gevonden omdat de eigenaren m buiten hadden gezet met staldeken
die was kleddernat geworden natuurlijk en het vroor toen nog ook licht!!!!!
T was dat oplettende stalgenoten het hadden gemerkt en heb onder het solarium hadden gezet en daarna een warme droge deken anders was hij niet meer.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:56

Ik rijd met elastiek maar het elastiek staat eigenlijk de hele tijd los ... ^^ dat is ook wat moet . Ik rijd met sporen maar ik prik er zeer weinig mee want ik heb mijn paard nu redelijk aan het been . Dat moet zo bij alle hulpmiddelen wezen . Een verfijning van het lopen ...

_Lola_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:56

Ik ben het eens met de meeste..
SLof staat nou eenmaal veels te strak zelfs op de stand foto's van de andere pagina heb je hem strak staan..
Dit is dus niet de bedoeling ervan maarja dat is al genoeg gezegd..

Er werd toen net ook gezegd dat als je al een foto plaatste van een slof teugel er een hele reactie lijst op komt..
BullSh*t..! Als hij GOED wordt gebruikt zal je er geen woord over horen..!

Maarja verder, Als jou paardje ZOOO explosief is waarom zit je dan continu met die spoor in zijn buik...?

Verder wel 2 leuke paardjes..! Staan leuk samen..!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 20:57

En ik vind het trouwens hardstikke leuk dat er een hoop mensen zijn die ook leuke reacties geven.
HAW moet niet alleen maar ellende en discussie worden.
Gewoon gezellig beppen en foto's kijken.
En tips geven natuurlijk!

Nikitaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:59

jah dat vind ik ook!

BailyKarlos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 20:59

shadowflower schreef:
Ik rijd met elastiek maar het elastiek staat eigenlijk de hele tijd los ... ^^ dat is ook wat moet . Ik rijd met sporen maar ik prik er zeer weinig mee want ik heb mijn paard nu redelijk aan het been . Dat moet zo bij alle hulpmiddelen wezen . Een verfijning van het lopen ...

Ik ben mijn merrie ook weer aan t opbouwen en heb er gister ook effies een elastiek om gedaan.
Fijne dingen zijn dat vind ik. Al maakt ze er ook wel misbruik van.

Mijn ruin rij ik niet met hulpmiddelen. Een klein spoortje voor het verfijnde werk zoals jij al zegt.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 21:04

Als ze er echt misbruik van maken (hangen) is er iets rijtechnisch gezien niet goed . Ik rijd mij ruin met elastiek en behoorlijk lange sporen maar zolang je het goed gebruikt is het prima .

BailyKarlos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 21:07

shadowflower schreef:
Als ze er echt misbruik van maken (hangen) is er iets rijtechnisch gezien niet goed . Ik rijd mij ruin met elastiek en behoorlijk lange sporen maar zolang je het goed gebruikt is het prima .

Ik bedoel aan de longe (je geeft er ook telkens een eigen draai aan). t stimuleert haar dan niet echt om te ontspannen maja ze heeft 9 maanden stilgestaan door een peesblessure dus t is niet gek).
En als het allemaal echt 100% is heb je het niet nodig.

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 21:09

shadowflower schreef:

Als jij nog steeds denkt dat een spoor is om je paard voorwaarts te krijgen heb je nog een hoop te leren

BailyKarlos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 21:10

Taaclover schreef:
shadowflower schreef:

Als jij nog steeds denkt dat een spoor is om je paard voorwaarts te krijgen heb je nog een hoop te leren

AMEN!!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 21:12

Taaclover schreef:
shadowflower schreef:

Maar je kan niet verwachten met de houding van haar voeten dat die pony die sporen niet voelt ... Als ze zo in mijn buik zouden prikken (het zullen wel geen scherpe zijn maar je pony zal het wel voelen) zou ik ook wel eens iets gaan doen .. En zoals ik al eerder heb gezegd: als je met zo'n explosieve pony je benen zo super stil kan houden dat je je pony niet stoort/pijn doet en de sporen dus alleen maar gebruikt waarvoor ze dienen .. proficiat dan ...

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 21:18

[***] schreef:

Maar je kan niet verwachten met de houding van haar voeten dat die pony die sporen niet voelt ... Als ze zo in mijn buik zouden prikken (het zullen wel geen scherpe zijn maar je pony zal het wel voelen) zou ik ook wel eens iets gaan doen .. En zoals ik al eerder heb gezegd: als je met zo'n explosieve pony je benen zo super stil kan houden dat je je pony niet stoort/pijn doet en de sporen dus alleen maar gebruikt waarvoor ze dienen .. proficiat dan ...

Ten eerste kunnen we niet zien hoe groot of wat voor sporen het zijn.
Als het minibolletjes zijn voelt dit dier het echt niet door die vacht.

Daarbij vind ik het heel goed dat dit meisje het dier wil rijden omdat hij er anders schijnbaar niet uit komt.
[/quote]

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 21:21

Als je zit te klagen dat een dier zo onhoudbaar is dan ga je niet met sporen rijden . Dan moet je gewoon beter met je been zijn . Een paard rijd je met spoor om de hulpen te verfijnen dat snap ik ook nog wel maar als ik een super pittig paardje onder mn reet heb ga ik niet met sporen de hele tijd in de buik zitten prikken wat de ruiter op de foto wel vaak doet .

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 21:22

Taaclover schreef:
Daarbij vind ik het heel goed dat dit meisje het dier wil rijden omdat hij er anders schijnbaar niet uit komt.

Daar heb ik ook nooit iets over gezegd ...

Maar als ik dat meisje was zou ik me wel vragen gaan stellen, heb ergens gelezen dat ze de pony pas onderkoeld hebben 'teruggevonden', gewoon op de weide achtergelaten ... En blijkbaar is het dier ook niet gelukkig (der zal wel een reden zijn voor dat moeilijke karakter) .. Dus ik zou er eens over gaan praten in plaats van die ene keer per week dat ik rij maar een slof errond hangen omdat ik anders het misschien niet overleef.. Eerst zorgen dat het beestje alles krijgt wat het nodig heeft en zich gelukkig voelt, en dan zal die met rijden ook wel handelbaarder worden en heb je die slof helemaal niet nodig... Dus dan is de discussie dadelijk afgelopen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 21:23

shadowflower schreef:
Als je zit te klagen dat een dier zo onhoudbaar is dan ga je niet met sporen rijden . Dan moet je gewoon beter met je been zijn . Een paard rijd je met spoor om de hulpen te verfijnen dat snap ik ook nog wel maar als ik een super pittig paardje onder mn reet heb ga ik niet met sporen de hele tijd in de buik zitten prikken wat de ruiter op de foto wel vaak doet .

Idd, zo denk ik ook
Als het paardje toch zo super explosief is dan moet je daar eerst aan werken dat die rustig wordt en blijft .. en daar heb je volgens mij toch echt geen sporen voor nodig ...

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 21:30

inderdaad .... volgens mij zijn wij het met elkaar eens . Maar schijnbaar andere niet ....

Nikitaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 22:05

Gellukig zijn er ook mensen die anders reageren dan jullie en waar ik wel leuke reactie´s van krijg.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 22:08

Ik vraag me gewoon af: waarom met sporen? Waarom tijd steken in zo'n pony als het beestje toch ongelukkig wordt gemaakt door de eigenaars? (als je nu elke dag ermee bezig was, ok .. maar dat is voor zover ik kan volgen niet).

Ik stel gewoon vragen en geef mijn mening .. Als jij niet op mijn vragen antwoord en niet tegen mijn mening kunt .. tja .. mijn schuld? En waar zijn die leuke reacties dan? Ik heb alleen nog maar reacties gelezen dat de slof te strak stond .. en hier en daar eens dat het leuke pony's zijn ... (je zal het wel op dat laatste hebben). Maar bon ... jij weet wel wat goed is dus ik ga geen moeite meer doen om je te begrijpen...