Oran @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OranVera

Oran @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 19:44

hallo allemaal

hier de eerste foto van Oran op bokt. Het lieftse zou ik aan wedstrijden mee willen doen. wat denken jullie? Haal baar? Ik heb niet mee foto0s want dan zie je alleen maar een vage vlek. Ik moet de sportstand nog uitvinden op de camera. Maar als ik em gevondne heb, zet ik t meteen op bokt.

Ik weet dat ik pianohanden heb en dat hij een beetje te diep loopt, maar daar gaan we aan werken.

commentaar is welkom, maar niet te hard he.

Afbeelding

Ilsemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:50

Beetje moeilijk met een foto maar wat ik hierop zie is:
- handen bij elkaar en hoger
- naar voren kijken
- probeer op ontspanning te rijden. Dit ziet er meer 'getrokken' uit.

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:53

ik vind het een leuk beestje, maar let op je handen en probeer hem een beetje meer ontspannen te rijden, het ziet er een beetje getrokken uit. verder let erop dat je niet zo naar beneden kijkt, Gr...

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:55

Ik ga mee met het gegeven commentaar..
Vraagje trouwens: heb je (privé)les?
Leuk paard zo te zien!

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:56

hij loopt niet een beetje te diep, maar heel erg..
het ziet er getrokken uit.. kan ook momentopname zijn natuurlijk..
ontspannen rijden..
handen neit vastzette op je knie..
verder leuk

_Christine

Re: Oran @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:58

ga met het bovenste commentaar ook mee verder erg leuk paardje en als ik jou was zou ik je beugels iets langer maken

Kristie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:59

Idd je beugels een gaatje langer maken, vind het er verder wel aardig uit zien. {het meeste commentaar is al gegeven }

Beauty0102

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:10

Mee eens met het commentaar
Verder vind ik het niet slecht, maar je bent ermee aan't werk.
en natuurlijk is het haalbaar om wedstrijden te rijden

shronaingmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:12

probeer m niet zo ver achter de teugel te rijden. hij loopt eigenlijk een beetje te diep. iets meer ontspanning en dan ben je weer een eind verder.

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:19

Ik vind dat je makelijk wedstrijden kan rijden!

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:31

Het ziet er idd erg in de krul getrokken uit, heb je niet meer fotos?

nitouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:37

Je beugels mogen inderdaad wel een gaatje of 1/2 langer.
Wat ik verder kan zien vind ik dat het paard zijn rug wegdrukt en dat hij sleept met zijn achterbenen.
Dat komt omdat je hem van voren teveel vasthoud. Hij loopt ook te veel bovenin met een valse knik. Je moet het zo zien, zijn oren moeten ten hoogte van zijn schoft komen en zijn neus naar voren drukken.
Probeer je handen meer toe te geven zodat het paard meer met zijn neus naar voren gaat. Dat maakt het beeld veel prettiger om na te kijken.

verder denk ik dat je na veel trainen en les nemen om hier aan te werken je makkelijk een B-proefje kan rijden en wie weet is er meer uit te halen.

djoontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:15

Hoi!

Leuk dier hoor! Wat mij wel opvalt is dat hij (van wat ik van de foto af kan zien) niet erg actief is achter, hij is dan waarschijnlijk ook moeilijker nageeflijk te rijden voor, maar pas op dat je niet te sterk inkomt met je handen. Rij veel overgangen en rij hem met je benen naar je handen, dan zal ie op den duur vanzelf jou hand gan opzoeken, en is je contact ook een stuk lichter.

En nog iets belangrijks, let erop dat je binnenhand je vriendelijke en makkelijke hand is, als je hem zo begrenst zoals op de foto kan hij er achter nooit goed onder komen, dit zal vooral het buigen in voltes en schouderbinnenwaarts moeilijk maken.
durf hem voor los te laten, en rij hem dan met je benen naar je handen. Dan wordt hij ook langer in zijn hals en ziet het er een stuk luchtiger uit.

OranVera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 23:23

Bedankt voor het commentaar, dan weet ik ook waar ik aan toe ben.
Het ziet er inderdaad getrokken uit en daar ben ik het helemaal mee eens. Ik merk zelf dat ik daar wel problemen mee heb en ook de nageefelijkheid gaat nog niet goed. Ik moet inderdaad mijn handen meer omhoog houden en wat meer ontspannen. (Dit wist ik pas toen ik de foto's zag, dus het heeft grote voordelen)

Ik heb priveles van Ingrid Langel en die zegt inderdaad ook altijd dat zijn oren ten hoogte moeten van zijn nek. Het lukt me alleen niet altijd. En mijn binnenhand moet inderdaad veel onstpannender. Ik ga hier hard aan werken en natuurlijk ook de galop, want in de rechtergalop springt hij altijd verkeerd aan. Ik ga hard trainen de komende tijd en dan zien jullie wel weer een foto.