Jimmy (mini) weer eens aan het werk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Jimmy (mini) weer eens aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 00:15

Is al weer een tijdje geleden dus hier weer eens foto's van Jimmy. Geen rijfoto's dit keer, maar longeer foto's. We zijn net begonnen met het longeren met touwtjes.

Het miezerde en het was wat mistig dus helaas zijn de foto's niet altijd even duidelijk maar het geeft een idee

Ik heb eindelijk een dekje kunnen vinden wat klein genoeg is om hem te passen. Dus wilde hem echt even op de foto dus heb hem maar even onder het schoftje gedaan, hihi

Jimmy is behoorlijk dik geworden door mijn knieblessure maar hopenlijk gaan de kilo's er zo snel weer af.

Lekker loswerken zonder touwtjes nog.
Afbeelding

De rest is redelijk mislukt dus nu foto's van het longeren met touwtje.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tips zijn welkom dus brand los
Laatst bijgewerkt door LADPR op 12-12-05 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 00:16

Wat een lieverd zeg!!!! zier er goed uit hoor
Alleen nu ik toch heel even goed kijk lijkt wel of dat het bit heel erg trekt in z.n mond of ligt dat aan mij.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 00:18

Bedankt

moonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 00:23

leuk beesje zeg
ef off-topic welke maat singel heb jij

marije86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 00:28

ik zou ook ff je bitje nakijken,hij ligt aarduig strak geloof ik,je paardje trekt zijn hoeken helemaal op en lijkt niet ontspanne en constant zijn mond,neusriempje maybe.

wel een poepig beestje hoor

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 00:33

Wat mij allereerst opvalt is hoe de bit ligt. Het lijkt heel strak te zijn.

Maar verder leuke foto's

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 00:33

De onderste singel dus van het schoftje zelf is denk ik rond de 30 cm. Met zijn dresuurzadeltje is zijn singel inclusief gespen 35 cm.

Bakstukken zijn goed, bitje kan inderdaad beter, er is een nieuw bitje in de maak maar dat duurt even. Mond open heeft hij heel vaak. Hij heeft een laag hangend rooster en erg weinig ruimte. Het bitje is op dit moment dus wat te dik en dit is de tweede keer dat hij deze in heeft dus hij moet er ook nog even aan wennen.

Dat zijn mondhoeken er raar uitzien komt omdat hij nogal gefrusteerd is dat hij niet op dit bit kan kouwen. We hadden een gebroken bitje maar dat prikt dus in zijn geheemeltje. Dat bitje duwde hij met zn tong naar voren en knaagde hij erop. Hij probeerd dit bit dus ook de hele tijd naar voren te duwen maar omdat dit een stangetje is wil dat niet zo lukken

Neusriem word aan gewerkt maar duurde even voordat ik er een gevonden had die hem pastte. Erg lastig zo'n kleine pony

paardje2005

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 01:24

ik zou de touwtjes wat lager vastknopen als ik jou was, krijg niet de indruk dat de touwtjes echt inwerken.

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 09:35

Ik vind zijn bitje ook wel heel hoog hangen.
Lager vastknopen is inderdaad verstandig omdat het zo niet zo veel nut heeft.
Verder ziet Jimmy er goed uit zo!

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 09:56

Woow gaaf beesje zeg!! Alleen dat bit zit idioot hoog..

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 10:01

Het bit zit niet idioot hoog, dat komt omdat hij met zn mond en tong zit te friemelen.

Touwtjes werken inderdaad weinig in. Ze werken alleen in als hij de lucht in schiet met zn hoofd. Dit was ook de tweede keer met de touwtjes, dus we doen het rustig aan. De eerste keer ging hij er helemaal van over de rooie, dus gisteren heeft hij het heel netjes gedaan

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 10:17

ik heb ook 't idee dat 't bitje te hoog zit, maar goed, ik ken 't paardje niet(ookal heeft hij dezelfde naam als mijn paardje :p )Veel plezier ermee!

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 10:22

Hihi, ja grappig is dat zie ik ergens weer een topic over Jimmy staan. Ik zet er altijd maar bij dat hij mini is, raakt ook niemand in de war want die van jou is toch een stuk hoger

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 12:21

heel leuke pony!! maar je bitje hangt toch echt veel te hoog!

sopper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 12:23

Volgens mij zijn de touwtjes onglijk, want het paardje lopt de hele tijd met z'n hoofd naar buiten. Verder ziet het er goed uit, leuk shetje ook, liljkt wel ene beteje op mijn shet!

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 12:25

Nee touwtjes zitten los. Uhh hoe leg ik dat uit. Ze zitten bovenop aan elkaar vastgeknoopt maak kunnen dus helemaal rond bewegen zeg maar. Dus hij loopt inderdaad met zn hoofd naar buiten maar niet omdat zn touwtjes ongelijk zitten

Zal vanmiddag even een close up maken van zn mond met het bit in dan hoeft neit iedereen steeds te blijven zeggen dat zn bit niet goed past.

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 12:41

[quote="karoliena"]Nee touwtjes zitten los. Uhh hoe leg ik dat uit. Ze zitten bovenop aan elkaar vastgeknoopt maak kunnen dus helemaal rond bewegen zeg maar. Dus hij loopt inderdaad met zn hoofd naar buiten maar niet omdat zn touwtjes ongelijk zitten

Zal vanmiddag even een close up maken van zn mond met het bit in dan hoeft neit iedereen steeds te blijven zeggen dat zn bit niet goed past.[/quote]

ik zei niet dat het niet past...ik zei dat het bit te hoog ligt in de mond

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 12:48

Ja dat bedoel ik. Ik zal een foto maken vanmiddag want het is dus echt neit zo.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:54

Als ik jou was zou ik gewoon met dubbele longe gaan longeren, dit heeft niet zoveel zin. Zeker niet als hij zo met contrastelling loopt.

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:01

het ziet er mooi uit hoor!

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:18

Leuke foto's, fijn dat je eindelijk een dekje hebt gevonden dat hem wel past. (mooi dekje trouwens ook)
Ik ga met de rest mee, je bitje hangt te hoog.
Als je er een neusriem aan zal doen, zal je zien dat als de neusriem netjes hangt, je bitje hoger hangt dan je neusriem.
Moet wel eerlijk zijn dat foto's soms erg vertekenen, dus wacht met smart op je nieuwe foto!

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 17:19

Sjonniej schreef:
Als ik jou was zou ik gewoon met dubbele longe gaan longeren, dit heeft niet zoveel zin. Zeker niet als hij zo met contrastelling loopt.

Gaat niet lukken met 1 hand

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 17:21

Sassieja schreef:
Leuke foto's, fijn dat je eindelijk een dekje hebt gevonden dat hem wel past. (mooi dekje trouwens ook)
Ik ga met de rest mee, je bitje hangt te hoog.
Als je er een neusriem aan zal doen, zal je zien dat als de neusriem netjes hangt, je bitje hoger hangt dan je neusriem.
Moet wel eerlijk zijn dat foto's soms erg vertekenen, dus wacht met smart op je nieuwe foto!

Denk dat het vooral door de bitringen komt. Doordat die zo groot zijn in vergelijking met zn hoofd lijkt het al snel of zn bit te hoog kan. Heb het niet nog geprobeerd maar als ik hem een gaatje lager doe dan klappert hij tegen zn tanden aan.

Wilde erst nog een knal oranje dekje meenemen. Maar die word weer zo snel vies he

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:55

Ik vind het bitje ook iets te hoog hangen, maar zal daar verder niet over zeuren.
Je kan beter even lager bij zetten, dit heeft weinig zin. Op de foto's lijkt hij er alleen maar tegen te vechten ipv te ontspannen.
Probeer hem wel bij te zetten zodat hij met wat binnenstelling loopt. Dubbele longe vind ik zelf helemaal ideaal, maar zo als je al aangaf gaat dat bij jou niet lukken. Eventueel is een pessoa een idee(mijn zusje en Sassieja vinden dat ding geweldig, ik pak zelf altijd m'n dubbele longe). Een elastiek is ook nog te verstellen naar die maat, alleen die vind ik zelf niet fijn.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 17:57

Pessoa tuig verkopen ze niet zo klein, had ik al naar gekeken. Ik ga hem van de week inderdaad even aan de zijkant vastzetten.