Buiging achterbeen stijfjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Buiging achterbeen stijfjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 15:50

Wat ik dus bedoel is dat de paard waar ik op rijd, zijn achterbenen niet goed optilt en beetje stijfjes meesleept.
Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen.
Ik heb een plaatje van hoe het eruit moet zien:
Afbeelding

op het plaatje zie je goed dat het paard zijn rechter achterbeen goed buigt om het zomaar te zeggen. Dit doet het paard waar ik op rij niet.
Hoe moet ik zijn achterhand activeren? Het is trouwens een manegepaard waar ik op rij, 1x per week.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:33

ik denk dat je met 1x per week niet ver komt. Hiervoor zul je toch echt vaker moeten rijden. Je kan in de les ook niet geheel je eigen gang gaan. Je kan wel steeds stukjes wegrijden en weer opvangen enz. Zorgen dat hij goed reageert op je been.

stefanietjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 18:59

Niemand meer??

Esterrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:18

Ik denk dat je sowieso een manegepaard zelf niet veel kan bijbrengen; je hebt nu ook als plaatje wel een foto van een 'echt' dressuurpaard, Je rijdt er tenslotte 1 keer in de week op, en dit paard loopt misschien wel iedere dag met tig andere ruiters en amazones op zijn rug die allemaal andere dingen proberen en doen.
Om een actieve achterhand te hebben; moetje veel overgangen rijden, tempowisselingen enz.enz. vraag het anders even aan degene die jou lesgeeft.

stefanietjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 20:33

Oke, toch bedankt Sfiejj en Esterrr!

Nieke_x

Re: Buiging achterbeen stijfjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 19:19

ten eerste zijn linkerbeen gaat naar voren he ..dus die zal je bedoelen met het buigen? Meestal bepaald het exterieur van het paard hoe ver het been kan buigen.. Als hij een steil achterbeen heb kan hij nooit zover buigen als op dat plaatje.. Dan komt er nog eens dat het paard moet verzamelen om het achterbeen onder de massa te plaatsen. als een paard niet verzameld is doe het paard zijn achterbeen niet helemaal onder de massa en gaat de hak buiten de massa buigen

stefanietjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 21:52

jah, da bedoelde ik zei het beetje verkeerd.. maar het gaat al steeds beter. Zeker nu we meer de achterhand proberen er onder te krijgen. En hij leert best snel. Dus over paar weekjes moet het wel goed zijn denk ik