Schouders vast tijdens het rijden... tips?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SuperLiesje

Schouders vast tijdens het rijden... tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 14:42

heey bokkers,

ik heb met rijden heel snel dat ik mijn schouders ga vastzetten, hebben jullie daar misschien tips voor?

Kusje Liesje

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:15

Ga eens naar een chiropractor. Die maakt je rug helemaal los waardoor je schouders ook los worden.
Bij mij helpt het heel goed.

Mijn schouders zitten ook wel eens vast, vooral links, en als ik dan ga rijden merk ik dat mijn paard ook aan die kant vast zit.

_Dunja_

Re: Schouders vast tijdens het rijden... tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:24

SuperLiesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 19:11

klopt...maar daar werd niet op gereageerd

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:33

Dit hoort bij rijtechtnisch.
*TeMt*

xxx

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:45

Leer jezelf een andere manier van rijden aan met je bovenlichaam. Ga met lange teugels rijden, waardoor je geen druk meer van voren mag krijgen, je paard niet en jij niet en ga rijden op je zit....

Probeer daarbij je schouders los te houden, probeer elke spier in je rug te ontspannen zo goed als het wil...en doe eens de befaamde oefeningen die op de manege gedaan worden...met je armen zwaaien etc...

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:56

Een meisje bij mij uit de les had dat ook, af en toe moest ze even stappen van de instructrice en haar schouders helemaal los schudden en draaien..

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:25

-> RT

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 00:41

Hier heb ik ook erg last van gehad... Wat inderdaad goed helpt is voor het rijden (tijdens bv het losstappen) de boel even goed los te schudden.
Verder is er geen andere remedie dan 'rete consequent' op jezelf te zijn. Geen enkel probleem kun je oplossen door gemakzuchtig te zijn, dus je moet jezelf er constant aan helpen herinneren en het corrigeren.
Om mezelf er op attent te maken,als ik mezelf ergens op wil corrigeren is bijvoorbeeld om er in elke hoek van de bak aan te denken.Een vast punt nemen,omdat je anders 'vergeet' dat je er aan moet werken en niet doorhebt dat je zo vast zit.
Om voor jezelf het verschil goed te voelen tussen 'verkrampen' en ontspannen kun je die 2 afwisselend en overdreven doen.Dus heel erg aanspannen en dan weer ontspannen.
Op het moment dat je aan het rijden bent en je merkt dat je zo gespannen bent (of op een vast punt van de bak),ga je je dus weer bewust ontspannen,al dan niet dmv die oefeningetjes.
Consequent zijn dus

SuperLiesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 08:19

bedankt! dat ga ik in mijn komende les zeker eens proberen!