Achterhand sterker maken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

djodjodjo

Achterhand sterker maken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 15:09

Omdat mijn paardje een vrij slappe achterhand heeft, vooral door te veel buitenrijden, galopeerd ze heel beroerd. Het lijkt net of je ieder moment om kunt vallen.
Dit heeft ze alleen in galop. Ik krijg al 1 keer in de week les, maar dat helpt niet heel veel.
Maar is het goed om veel overgangen te rijden? Veel te galoperen?

Liefs

Joëlle

chant_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:11

je moet veel in de bak rijden
af en toe springen
en veel oefeningen doen
van stap aan springen in galop
dat soort dingen
maar het duurt wel een tijdje (dat je niet te veel verwacht)

oOoKellyoOo

Re: Achterhand sterker maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:13

Heel veel overgangen rijden en klimmen (heuvels op lopen daarna in de draf oefenen en dan in de galop) als ja daar geen mogelijk tot heb dan veel overgangen.

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:45

Probeer eens een paar longeerlessen te nemen met pessoa. Dat is een hele goede methode om je paardje zn achterhand te trainen naast de training onder d eman. Ander methodes zijn water en mul zand en natuurlijk de bovengenoemde tips..

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:49

probeer als je aant rijden bent iedere keer die achter hand mee te nemen.

bijv. als je voelt dat ze hem een beetje achter laat een klein kort tikkie op de onder been geven dan neemt ze hem meer mee...

heeft bij mijn paardje erg geholpen

sara0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:12

had mijn paard ook..
veel overgangen rijden en balkjes lopen
maar blijf wel buitenrijden voor de afwisseling:D
succes!

Romy18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:32

hey hey zorg dat je je paard goed op de achterhand krijgt in de stap en de draf veel overgangen en tempowisseling rijden vooral de tempo wisselingen vooruit zijn extra goed dus gewoon een arbeids draf goed op de achterhand en dan 2 a 3 passen vertrekken en echt vertrekken been=reactie en dan weer terug zo ver gaan dat je 3 a 4 van die overgangen op 1 lange zijde kan doen. dan word je galop vanzelf ook sterker als je galop dat redelijk is (hij kan zichzelf in balans houden) dan kan je ook tempowisselingen in de galop gaan doen om je galop nog sterker te maken.

Greetz

Jadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:56

Ik had er ook last van mooi om te weten..

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:57

heel veel heuvels op en af gaan...veel tempowisselingen maken...en brede sprongen

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:33

Overigens geloof ik er geen barst van dat een paard een slappe achterhand krijgt van buiten rijden. Ik gebruik het juist om mijn paard sterker te maken/ meet uithoudingsvermogen te geven.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:47

pol013 schreef:
Overigens geloof ik er geen barst van dat een paard een slappe achterhand krijgt van buiten rijden. Ik gebruik het juist om mijn paard sterker te maken/ meet uithoudingsvermogen te geven.

eem achterhand moet getraind worden daarvoor is hij slap geworden

alleen maar buitenrijden word een achterhand niet beter van tenzij je op strand/ duin rijd

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:52

pol013 schreef:

Ik ook. Maar ik ga voornamelijk buitenrijden omdat het zo een leuke / afwisselende manier is om je paard te trainen. Wel serieus rijden natuurlijk, en niet lang leve de lol (alhoewel dat soms ook niet gek is). Zo wordt je paard niet gek van de bak en van elke keer hetzelfde doen, en zo ga jezelf niet met tegenzin rijden. Veel afwisseling.

Ook kun je longeren aan de pessoa-teugel. Heeft bij mij ook goed geholpen

Pauline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:20

Wat ook helpt: eenbandage om de hals knopen, voor het zadel, en daaraan een lus maken van nog een bandage achter de billen door. Daardoor voelt je paard bij elke stap zijn hele lichaam (veel paaren menen dat ze ophouden bij de schoft ) en is hij meer genegen die erbij te zetten.

Verder ook goed les, iemand die je helpt daarop te trainen.

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:55

Een paard kan ook slecht en stijfjes gaan galopperen als hij vast zit in zijn rug, misschien kan je daar eens naar laten kijken?

omaxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 12:34

(probeer) Als eerste voorwaarts neerwaarts te rijden, en vervolgens als dit voor elkaar is, kun je je paard RONDER & DIEPER instellen. Zo ontwikkeld je paard als eerste zijn rugspieren, en dan pas kun je aan de achterhand gaan werken, om deze sterker te gaan maken! SUCCES !!!!

Bets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:41

Maar vaak als je paard niet goed de achterhadn erbij komt, kun je wel gauw voorwaarts neerwaarts gaan rijden maar dan krijg je enorme kans dat paard over tijdje meer op voorhand komt. Want als paard niet stuwt/duwt vanuit de achterhand, dan zal deze te weinig verbinding maken naar mond toe en zal deze dus niet op juiste manier voorwaarts neerwaarts gaan. Dus pas daarmee op. Ik zou adviseren veel korte tempowisselingen rijden veel overgangen veel buigen op wat kleinere voltes/wendingen zodat paard sterker kan gaan worden in achterhand.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:45

Pauline schreef:
Wat ook helpt: eenbandage om de hals knopen, voor het zadel, en daaraan een lus maken van nog een bandage achter de billen door. Daardoor voelt je paard bij elke stap zijn hele lichaam (veel paaren menen dat ze ophouden bij de schoft ) en is hij meer genegen die erbij te zetten.

Verder ook goed les, iemand die je helpt daarop te trainen.

Ik geloof als ik dat waag dat hij ZEKER zijn achterhand zal gebruiken ja. Om mij te lanceren

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:47

haha

overgangen is idd wel goed.
Maar dan wel overgangen op de achterhand, als hij voorover duikelt, licht hij zijn achterhand op en heb je er nog niks aan

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:51

Ik heb geen ervaring met jou tip Pauline, maar ik denk dat je dit, al zou het werken, echt niet zo maar iedere gek moet laten doen... Daar komen echt zware ongelukken van... Zoals ik al zei mijn paard pikt dat never nooit !!!