Ontzettend vervelend gedrag!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

camii

Ontzettend vervelend gedrag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 20:30

hallo ,

ik heb een Pony van 16 jaar , en is erg vervelend.
ze wil niet doorrijden, en ze blijft steeds maar stilstaan, en dan kan je net zolang met de zweep een tik geven , maar dat helpt niet.
Ook wil ze niet aan de teugel, ze heeft het nooit echt geleerd, maar zou je dat er wel in kunnen krijgen?
ik hoop dat ik antwoord van jullie zal krijge!
Dank julliiee

Camilla

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:31

wat dacht je van les???

Aan de teugel leren ze niet, dat is gewoon een teken van onstpanning.
Ik denk dat jij je paardje eens door de DA moet laten nakijken....
Past het zadel?

camii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 20:43

hoi..

nOuu jj het zegt, het lijkt me ook een goed plan om met haar les te nemen, maar als ik nou niet op les ga, wat moet ik dan doen om haar sneller te krijgen?
spOren misschien? en dOor de DA laten nakijken, heeft geen zin, want dat is pas gedaan;)

dOeiidOeii Camillaa

Annemarie89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:27

Geen msn taal

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:42

Geen sporen, heeft geen zin. Neem goed les en dan komt het aan de teugel rijden ook vanzelf.

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:01

idd.... ik weet denk nog wel iemand voor je als je echt zoekt ?

calliou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:55

probeer eens door veel overgangen te gaan rijden en dan te zorgen dat ze snel reageerd.. en als je een tik geeft ook zorgen dat ze vooruit loopt... doet ze dat niet dan net zo lang slaan tot ze dat wel doet.. dan leert ze dat ze vooruit moet als je met been komt.. en je paard of pony moet eerst aan het been zijn en dan kan je pas naar de ontspanning (aan de teugel) rijden

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 01:10

Aan de manier van typen en dat je er sporen wilt voor gebruiken kan ik alleen maar zeggen dat je les moet nemen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:10

Als diepony als 16 jaar is moet je je afvragen of jij dat nog wel moet willen.......

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:21

Een pony kan je niet leren om aan de teugel te lopen, dat moet komen vanuit een sterke achterhand en ontspanning. Het lijkt erop alsof ze niet echt vertrouwen in je heeft. Ga daarom lekker veel met haar wandelen, ook door de bak, maar ook op straat. Aan de hand over een zeil enzovoort. Ga daarna rustig weer aan de gang met rijden. Niet teveel willen en niet in de mond gaan rukken om hem aan de teugel te krijgen. Je zegt dat je paardje niet doorloopt, dan zou ik eerst dat maar is oplossen voordat je gelijk je paardje aan de teugel wilt hebben.

camii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 19:04

Oke dat kan ik ook begrijpen, aan de teugel vind dan zelf ook niet het belangrijkste!
maar bedankt voor de tips die jullie geven !!!