Ik heb net even gereden echte ging heel lekker.. Alleen in de Linkergalop kon ik niet zitten..en wat bleek dat hij zijn rug vast zette..
"ik zette hem op een kleine volte en vroeg me me binnen hand en met behulp van me benen hem er door heen" daarna ging toen wel weer heel goed hij liet toen mooi zijn rug los...
Met los rijden doe ik eerst heel lang laag en rond en proberen de neus er uit te schuiven..heel veel stelling buigingwerk...ook wel wat wijken... en daar bedoel ik mee...alleen de achterhand weg drukken,alleen de voor hand dan eens afwenden en dan overdreven de voorhand laten gaan en dan terug vragen en dan de achterhand
alleen hebben jullie nog leuke ideetjes om je paard lekker los te krijgen in het rijden..? en met de galop wat kan ik het beste doen dan..?
Als ik dat ga doen en hij zit vast in zijn rug dan kan hij omvallen..
Wat ik al eerder bij een ander paard heb gehad die zette zich vast in de rug..nouja..het hele lijf was een plank en toen ik de volte op ging flikkerde ze om..niet echt een prettige ervaring...
Galop verbeteren door veel drafwerk en overgangen, eventueel longeren(met balkjes). Aan beide kanten lenig maken, dan gaat de galop ook beter. Af en toe een sprongetje is ook leuk.
wissels zijn goed om de rug los te maken. Ook eenvoudige galopwissels werken goed.. Natuurlijk is het hierbij wel een voorwaarde dat het paard goed op zn achterbeen loopt, maar dat is wel in oorde bij jou geloof