stijf. hoe krijg ik het goed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Malima

stijf. hoe krijg ik het goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 09:53

heey.

mijn paard van 3,5 is heel erg stijf als hij tegen de klok moet inlopen en dan op die hand voltes maken lukt dus ook niet want hij maakt ze niet rond. aan de teugel lopen gaat redelijk maar ook niet super want hij wil steeds naar buiten kijken i.p.v naar binnen.

hoe kan ik hem weer soepel krijgen?? dit is al heel lang zo en ik rijd vaak genoeg op die hand maar hij blijft gewoon stijf....

mandy

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 13:17

Hoi,

3,5 jaar is nog erg jong, dus ik neem aan dat het paard net onder het zadel is. Het lijkt er op dat het paard zijn balans nog niet goed gevonden heeft. Waarschijnlijk is het paard ook niet goed rechtgericht. Krijg je goed les?

Ga je eerst eens richten op het paard zijn balans te laten vinden en te zorgen dat hij aan het been is. Het aan de teugel lopen komt later wel wanneer hij zichzelf en jou kan dragen en goed aan de hulpen staat. Succes!!!

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 15:57

Mijn haflinger van 3.5 is ook af en toe stijf En het is inderdaad een balansprobleem. Je moet hier dus aan werken. Heb je les? Zo nee, dan raad ik t je echt aan, ik word hier nu ook op les mee geholpen.

Malima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 17:19

nee ik heb geen les omdat er geen in de buurt is. ik zal wel wat proberen

Romy18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:01

ik zal wel wat proberen en dan n 3,5 jarige hebben is een verkeerde instelling gegarandeert dat dit paardje dan binnen een jaar onhandelbaar is. overal in nederland zijn er intructuers die je goed les kunnen geven wat beter zoeken en er wat meer intresse in steken zou ik zeggen. Probleem bij jou paardje is dat het paardje niet recht is en omdat het al lang scheef loopt zal jij hoogst waarschijnlijk ook wel scheef zitten wat het probleem alleen maar erger maakt ipv beter maakt rechtrichten kan je bijna niet alleen doen daar heb je gewoon iemand voor nodig om je te helpen al is het alleen maar om er voor te zorgen dat jij recht zit en je paard dus niet stoort als hij recht wilt lopen.

greetz
edit spelfout

Malima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 10:04

ik bedoelde met ik zal wat proberen om les te zoeken. om te zeggen ik ben al heel lang op zoek naar les en als je kijkt wat hij allemaal heeft geleerd, dat heb ik ook hem geleerd. ik steek er heus wel genoeg intresse in hoor.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 16:43

Je hebt een pbtje