Ik zelf rijd een pony en die laat ik ook wel eens flink door galoperen dus kilometers maken maar doe ook wel eens galoptraining en dan ga ik heel veel schakelen leg dan vaak 2 balken op de grond en probeer de ene keer een pasje meer en de andere keer een pasje minder tussen de balken te krijgen.
Ik let meestal niet op de tijd maar heb er laatst nadat ik die les had gezien even op gelet en heb 5 minuten rechtsom gegalopeert en 5 minuten linksom gegalopeert en was toen zelf bekaf
maar wil dit wel wat gaan opbouwen en dan niet elke keer maar wel regelmatig.De andere pony die ik rijdt{ik rijd haar nog niet zo lang} is een draver en zij vind galoperen erg moeilijk heeft net een hele tijd gehad dat ze ging bokken bij het aanspringen in de linkergalop en dan daarna dus overkruisd verder ging.Met haar ben ik ook veel bewuster gaan galoperen heb nu 2 mannden heel veel gegalopeert ze gaat dan heel hard maar blijft wel doorgaan nu.Ik denk dat ze nu wel wat meer aan kan en wil nu gaan proberen om heel veel draf-galop-draf-galop overgangen te maken en wil haar ook gaan trainen om wat meer in tempo terug te komen in de galop.Wie doet er echt bewust aan galoptraining en wat doe je dan precies hoelang en waarom doe je het?Ik ben benieuwd.

behalve gisteren dan
Eindelijk kreeg ik hem na de snelle galop hem verzamelder
Dit doe ik zo omdat ik hem beter aan de hulpen wil krijgen. Andersom lukt iedereen wel, maar zoals ik het dus uitleg lijkt mij toch moeilijker voor een paard en ik denk dat ie zo ook wel beter aan de hulpen komt.