Ik vroeg me af waarom mijn paard tijdens het rijden ontzettend graag haar hals strekt!
Het is niet echt een rijtechtnisch probleem, maar ik zou het wel graag willen weten waarom. (Liefst niet met medische termen en al gaan smijten
,want daar heb ik geen verstand van). Het is (denk ik) niet zo dat ze van mijn handdruk af wil komen, want ik heb geen harde hand. Eerder te zacht dan te hard wat Sanessa betreft. Verder ben ik nog niet echt bezig met oprichten, we zijn wel bezig met het versterken van de achterhand e.d.
Ik laat vrij regelmatig tijdens een uur rijden haar hals even strekken (1 tot 4 keer, ligt ook wel aan haar bui). Dit doe ik zodat ze leert om op haar eigen benen te lopen en dat ze haar passen (in draf) mooi afmaakt.
Maar nou wilde ze het vandaag zowat de hele tijd. Dit heb ik niet toegelaten (been erbij en halve ophouding). Daarna bij de galop (die is nog niet helemaal beheerst en in balans) wilde ze het ook de hele tijd, maar dat kan ze nog niet helemaal aan. Je zou zeggen dat een paard dan juist zijn hoofd omhoog doet, maar Sanes dus niet. Of doet ze het zodat ze eventjes lekker nog op de voorhand kan lopen?
Nou hoef ik niet te weten hoe ik het op kan lossen en dergelijke, maar ik wil juist weten waarom ze dat doet?!
(trouwens ik weet niet of dit bij vraag maar raak hoort of hier)