Probleem overgang draf-stap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mandarijn

Probleem overgang draf-stap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 11:01

Hoi,

mijn verzorgpaard (Quarter Horse) gaat als ik hem terug rij naar de stap, meteen op de rem.
Het lijkt alsof hij even stil gaat staan en dan pas gaat stappen, hij maakt geen vloeiende overgang van de draf naar de stap.

Meer drijven met terugrijden werkt niet echt, dan gaat hij heel langzaam draven...

Weet iemand hoe ik kan zorgen dat hij een normale overgang maakt van de draf naar de stap?

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 11:13

Je kan beter 3 rondjes over 1 goeie overgang doen dan dat je 3 slechte overgangen per rondje rijdt.

Rij hem eens terug met een aanwezige kuitdruk. Als je voelt dat tie zn rem weer te strak aanspand rij je hem gelijk weer naar vore toe. Dit doe je keer op keer tot tie netjes rustig draaft en zo in de stap glijd.

Dat de overgang zo moeizaam gaat heeft te maken met te weinig kracht in de achterhand. Hier moet je dus ook aan gaan werken. Rij eens een uurtje lang heel veel overgangen waarbij je zorgt dat ze netjes zijn, als je dit 2x per week doet zal je merken dat tie snel sterker word

Succes

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 11:20

Ja precies. veel schijnovergangen rijden zodat ie actief blijft. Goed letten op het actieve en dan pas aan een overgang denken!

Mandarijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 11:22

Oké bedankt voor de tip, ik ga het vanavond uitproberen!

vuilnisbakje

Re: Probleem overgang draf-stap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:05

idd veel schijnovergangen rijden, maar ook een hele geleidelijk overgang rijden. Ga gewoon lichtrijden in draf en doe dat steeds langzamer zodat je paard uiteindelijk in stap valt zonder dat hij eerst stilgestaan heeft.

Mandarijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 18:04

oké

Walco_Aqua

Re: Probleem overgang draf-stap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:38

Inderdaad, veel schijnovergangen rijden! Let er ook op dat je hem niet vastpakt als je de overgang terug maakt maar hou je handen iets open dat hij meteen weer naar voren kan.

Mandarijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 18:03

oké bedankt voor de tip!