Fries Mirna @ work met Manonnn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Many

Fries Mirna @ work met Manonnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 22:06

Vandaag was ik weer eens met Manonnn mee naar d'r verzorgpaarden, heb er zelf ook eerst verzorgd.
Ze rijdt hier op Mirna. Mirna is er nog maar kort en ze kon eerst ook niet onder het zadel wegens schimmel.

Mirna gaat uit zichzelf heel erg achter de loodlijn lopen, volgens mij is dit typisch iets voor Friezen, of heb ik het fout?
Geen gezeur meer, hier de foto's:
[1]
Afbeelding
Stappen

Toen aandraven:
[2]
Afbeelding

[3]
Afbeelding
Hier zie je dat ze nogal te diep gaat lopen.

[4]
Afbeelding

[5]
Afbeelding

Tot slot nog een galopje:
[6]
Afbeelding

En nog eventjes poseren:
[7]
Afbeelding

Mirna wilde niet zo goed door een bepaalde hoek lopen, dus daar was Manon meer mee bezig dan dat het plaatje wel goed was.

Manonnn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:09

Leuke foto's Maartje
Vind de laatste zo lief

Was leuk dat je weer een keer mee was

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:12

Leuke foto's!
Ik heb inderdaad vaker gehoord dat Friezen snel achter de loodlijn lopen. Maar ik heb niet veel verstand van Friezen, dus of het klopt weet ik niet.

Geaa

Re: Fries Mirna @ work met Manonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:13

Ziet er netjes uit. Alleen afentoe wel té diep. Probeer iets meer been te geven, dat ze niet zo diep kan.

Verder; Vind ik jullie een leuk stel. Maar dat ze achter de loodlijn gaan lopen, heb ik ook wel van gehoord idd!

Kiim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 09:14

Ziet er goed uit manon
Mooie fries is mirna ook
En dat van achter de LL lopen volgensmij klopt dat wel.

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 09:33

Ziet er goed uit Manon!
Veel Friezen lopen inderdaad snel achter de loodlijn. Dit moet je proberen eruit te krijgen door ze goed voorwaarts te rijden en ze genoeg vrijheid geven van voren (wat jij ook doet ).
Leuke Fries verder, mooi dier!!

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 10:40

Ziet er leuk uit, en dat van de LL klopt volgens mij wel een beetje..
Mooie Fries zég!

Nathalietjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 12:21

Leuk friesje is het hoor! Dat van achter de loodlijn lopen is inderdaad typisch iets voor friezen, ze kroppen hun hals snel op. Je kan proberen meer been te geven en proberen zo voorwaarts-neerwaarts te rijden zodat ze zich niet op gaat kroppen. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 12:27

Leuk beestje hoor!
heb zelf verschillende friezen gereden, en kruipen idd snel achter de LL...
Maar ik mocht van mijn instructrice juist niet losgooien, maar vragen vragen vragen (is iets anders als zagen!!!), en als ze dan neusje naar voren stoken dan overdreven ontspannen (nog niet losgooien maar meegeven)!
en dan werden die stukjes dat ze dat deden iedere keer iets langer!
Heel veel succes met mooie friesje

SdaphneS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:51

Leuke fries!
Jullie zijn een leuke combinatie!
De laatste foto is erg leuk!

Manonnn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 15:28

Dankje voor de reacties!

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 15:36

Leuke fries
het lijkt soms dat hij wat naar buiten kijkt, stel hem misschien iets naar binnen

Manonnn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 15:44

Muislover schreef:
Leuke fries
het lijkt soms dat hij wat naar buiten kijkt, stel hem misschien iets naar binnen

Ja dat doet ze ook ja.
Ik ben er ook mee bezig om haar stelling te laten geven en haar recht te houden op het rechte stuk. Op 1 kant lukt het wel aardig nu. Maar op de andere kant (met de bosjes) lukt het nog niet.

_evelien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:00

mooie fries hoor manonnn
als ze te diep wil gaan lopen kun je proberen het op te lossen door haar meer voorwaarts te rijden

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 17:39

Leuke foto's!
Wat is ze mooi! Dus dat is de welbekende Mirna Manon?
Vind je een heel leuke combi met haar!
Ziet er goed uit, ga zo door!
Als ze weer zo diep gaat lopen, zou ik dr voorwaartser rijden!

Manonnn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 18:03

Ja Dat is de welbekende Mirna

Ik zal proberen om haar voorwaarts te rijden (al is ze van zichzelf al voorwaarts) en haar zo wat langer te krijgen.

_evelien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 18:56

ik vind die eerste foto , in stap loopt ze wel heel netjes met haar hoofd.
En ze is nog jong toch?
ik zie het wel goed komen met jullie

Manonnn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:29

Ze is 9. Maar we denken dat ze een tijd niet gereden is. En dat ze 'aan de teugel' ook nog niet echt kent.

Jessicoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:36

Fredt & Robijntjah ik ben het met jullie eens ik rijd ook af en toe een fries (3 jaar) en net een paar maand onder het zadel... ze kuipt er niet gauw achter (proberen we te voorkomen:D) maar idd we rijden der erg voorwaarts.. en het gaat nu redelijk goed

benedict

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:13

ik zou persoonlijk een fries wat lang en laag laten lopen. een fries lijkt vaak dat ze de achterhand goed gebruiken maar omdat ze vaak opgekruld gaan lopen doen ze uiteiendelijk niets met de achterhand. het plaatje ziet er dan wel mooi uit, maar er gebeurt eigenlijk niks!

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:24

leuke fries.
Het klopt dat frieze snel in de tuiger houding gaan lopen, maar dat is er goed uit te krijgen.
Ik heb die van mij en mijn paarden die ik train, in het begin veel laag en lang laten buigen, zodat ze ook meteen hun rug los krijgen en langeren passen maken.
Je kunt dit bereiken door veel tempo wisselingen te rijden en desnoods op de volte.
Je rijd haar goed naar voren, maar begrenst voor wel, zodat ze zelf zal zakken als ze dit doet geef jij haar teugel, komt ze omhoog pak je haar weer korter.
zorg er wel voor dat ze voorwaart blijft, en niet zo onder de druk vandaan wil komen, door zachter of harder te lopen.
Als dit goed gaat ga je meer op richten, en heb je een fries die zo soepel loopt als een kwpn.

verder ziet het er leuk uit, veel plezier nog verder

Blackmystery

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:25

benedict schreef:
ik zou persoonlijk een fries wat lang en laag laten lopen. een fries lijkt vaak dat ze de achterhand goed gebruiken maar omdat ze vaak opgekruld gaan lopen doen ze uiteiendelijk niets met de achterhand. het plaatje ziet er dan wel mooi uit, maar er gebeurt eigenlijk niks!

helemaal mee eens.

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 22:03

Blackmystery schreef:
:D leuke fries.
Het klopt dat frieze snel in de tuiger houding gaan lopen, maar dat is er goed uit te krijgen.

Ik ben het hier absoluut niet mee eens . Als je paard geen lengte in de hals heeft is het echt een rijtechnisch probleem. Het heeft niets te maken met het soort ras. Dus niet omdat het een fries is. Het probleem ontstaat doordat wanneer je je paard niet genoeg over de rug rijdt.

Probeer dus in je rijden je paard meer te laten zakken vanuit de schoft maar hou het neusje eruit. Het belangrijkste is dat je paard voorwaarts is, aan je been en recht en in balans loopt. Als aan deze voorwaarden voldaan wordt zal je het probleem van 'achter de loodlijn' niet snel krijgen.

Niessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 22:55

Hmm Herkenning! Ik heb sinds een week een friese merrie kruising... Zij loopt ook graag achter de loodlijn en met erg hoge hals houding. Moeilijk hoor om dat goed te rijden, met genoeg contact en ook nog eens voorwaarts . Succes ermee

marianne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:21

leuk paardje ik heb zelf ook 2 friezejs maar wat hierbovenm ook word gezegd probeer het meer achter naar voren te rijden dat probleem heb ikook gehad met men fries maar dat gaat nu stukken beter en sprobeer je handen op dezelfde plek te houden en niet te veel met je handen bezig te izjn en meer van agteren rijden !!! veel suc6 voor derets leuk paardje kusjes marriej

J&Z my friezjas 4-evah