tenen naar binnen + stram paard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sandikeuh

tenen naar binnen + stram paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 20:17

eey!
toen ik gisteren in mijn manege was gaan rijden hebben we eens heel hard op onze houdingen zitten letten. Mijn houding was over het algemeen goed, maar ik had 1 minpuntje. Mijn tenen staan altijd veel te ver naar buiten gericht... Wat kan ik hieraan doen, en welk nut heeft het dat je ze meer naar binnen draait ?

nog iets... in mijn manege is een pony en in de winter bokt die wel regelmatig. Nu ze allemaal een deken aanhebben als ze in de stal staan is dit al fel geminderd, maar toch vraag ik me af hoe dit komt ...
Is dit gewoon van de kou dat dit komt, of hoe komt dit ? ( wat kun je eraan doen ?)
-xxx-

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 14:43

Als je je tenen naar buiten richt heb je een soort van kapstokvoeten. Je zult het paard dan ook wel met je hak aansporen. Het is de bedoeling dat je je voeten recht houd, dus tenen iets naar binnen en je hak uitdrukken en aansporen met de kuit (druk geven).

In de winter is het natuurlijk een stuk kouder. Paarden staan warm op stal met een deken op. Dan komen ze zonder deken in de bak en door de kou worden ze vaak wat frisser. Ze willen zichzelf dan als het ware warmlopen. Zo'n paard of pony kun je dan instappen met uitrijdeken op zodat hij het niet ineens kouder krijgt. Als hij het hele uur zo fel is kun je hem voor de les even longeren zodat het frisse er wat af is. Succes!!!

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 17:38

Jaa Delphi heeft het echt precies goed uitgelegd denk dat niemand hier wat aan toe te voegen heeft

Maaiikii

Re: tenen naar binnen + stram paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:22

Jah helemaal goed. Want als je met je tenen naar buiten rijd geef je met je kuiten aan het paard verkeerde hulpen.
Als je tenen naar binnendraait en je hakken uitdrukt kan je kuiten gebruiken en de goede hulpen geven.