Hoe krijg ik de achterhand er beter onder?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Derma

Hoe krijg ik de achterhand er beter onder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 19:16

Ik heb een probleempje met mij paard Livingstone. Hij is van zichzelf niet erg actief met de achterhand. Hij valt nogal eens uit elkaar.
Hij is ook moeilijk over de rug te rijden waardoor hij nog moeilijker bij elkaar te rijden is en hij wil eigenlijk alleen maar hard met de neus in de lucht. Het gaat al steeds beter maar ik kan nog wel wat tips gebruiken.

Hier een paar foto's van ons

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier kun je goed zien wat ik bedoel.

Aan houding wordt hard gewerkt, maar ik zie dat ik nog steeds geld aan het zoeken ben .
Graag commentaar!

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:19

Er zijn al een heleboel topics over achterhand en gebruik. Even de zoekfunctie gebruiken.
Veel overgangen, schijnovergangen en schakelen in het tempo...

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:28

ja idnerdad, er zijn daar al heel veel topics over geweest, net wat kris zei: veel overgangen, voltes, schijnovergangen zijn heel belangrijk. trainen, dat is het. .... zoek maar even een pagina's terug naar de topics succes

Mars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:32

overgangen,overgangen,overgangen

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:58

Overgangen + tempowisselingen

liesje1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:17

En dan steeds bij iedere overgang de reactie aan je been trainen, beetje been= snel (hoe sneller hoe meer vanuit de achterhand) weg. Evt. met een zweepje tegen het achterbeen tikken, zodat ie zijn achterbenen wat sneller optilt. Goed blijven belonen, maar wel consequent reactie vragen.

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:44

Balkjes lopen, heuvels op en af rijden, tempowisselingen, etc etc

sharonaollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 00:27

Zo te zien moet die veel losser door zijn lijf gaan lopen.[kan natuurlijk ook een momentopname zijn]Wat je moet doen zijn.Slangevolte´s volte ,tempowisselingen.Gebroken lijnen etc .Overgangen rijden.Zo komen ze nog losser.En komt de achterhand er meer onder.Veel succes verder..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 12:24

Mijn paardje heeft er ook een handje van die neus in de lucht te steken en haar achterhand ergens 2km. achter ons te laten hangen

Wat ik doe zijn idd bovenstaande tips: veel tempowisselingen (arbeidsdraf-middendraf en dat in iedere gang), overgangen, af en toe achteruit laten lopen, slangevoltes, kleine voltes (beginnen met een grote in draf en die steeds kleiner maken terwijl je zorgt dat je paardje niet uit de draf valt), af en toe buitenrijden (dan is ze veel blijer en dus veel voorwaartser, en dán houdt ze de achterhand er wel onder!), wandelen (kortom afwisselen), stevig hierop letten met longeren, doet ze het dan niet hup tikje erbij met de longeerzweep, kleine korte galopjes tussendoor laten maken (die van mij is GEK op de galop, als ik haar dan korte stukjes laat galopperen is ze helemaal blij en dan loopt ze super)...

Veel succes