super druk nerveus paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

johndeertje

super druk nerveus paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 12:05

ik reed gisteren met mijn paard in het bos wat ik altijd doe.en gisteren was hij erg druk en nerveus,en wou steeds maar hard gaan..en keek steeds achterom of opzei of ze geen spoken zag zo leek wel erg schrikkerig als die mensen zag enz wat kan dit zijn,en wie herkent dit..gr johndeertje

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 12:54

ik herken het wel, maar dat komt omdat mijn paard nogal heet is en dat nu eenmaal gewoon heeft, gewoon vaak naar die plek gaan, met een ander rustig paardje, dan wordt het wel minder...

johndeertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 14:34

nou mijn paard is niet heet,en normaal super braaf of het gewoon in deze tijd is als het winter is..

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 14:36

Misschien heeft ie wat gezien of gehoord wat wij niet kunnen horen, misschien had hij zijn dag niet, of jij.... enz....

johndeertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 14:40

Kris25 schreef:
Misschien heeft ie wat gezien of gehoord wat wij niet kunnen horen, misschien had hij zijn dag niet, of jij.... enz....

wat ik er wel vergeten heb bij te zeggen is dat die wel kuilvoer krijgt van zeer goeie kwaliteit was eerder hooi..e krijgt 1x per dag voederbiet

liekjuh1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 14:44

mijn paardje is meestal wel heet maar in de winter is het wel erger

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 14:46

of waaide het harder? mijn paard reageert daar nogal hyper op. ze is nu 7 maanden drachtig maar daar was gister even helemaal niks van te merken... gaan met die banaan

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:41

Ik ken het wel Mijn hafje is nog erg jong en met harde wind vooral zo als Hollybolly zegt reageert hij daar super fel op. Het kan gewoon door het weer komen, mijn pony had gisteren ook zo'n dag

johndeertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 19:06

nou bedankt allemaal..bern blij dat ik niet de enigste ben dan..maar kan dus niet aan het kuilvoer liggen...

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:11

Nee, zowel kuilvoer als hooi zijn ruwvoeders met niet bijzonder veel verschil in voedingsstoffen. In kuil zit wat meer eiwitten, maar daar worden ze niet heter van

never

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:18

mijn draver is ook super nerveus maar veel praten over de hals klopen help echt en vooral niet schreeuwen of een zweepje bij je want dan maak je het alleen maar erger
het is mij ook gelukt gewoon over straat te gaan dus s6 dr mee

polak

Re: super druk nerveus paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:33

HALLO HET IS VAAK ZO DAT DAT GEBEURT ..Ik had het ook toen me pony nog jong was dus zie der wel wat van trug.De een heb het van trekkers de andere van vind van alles en nog wat eng de mijne had het ook met vliegespray haha bij sommige paarden is het zo dat ze niet eens toe staan om sommige lichaamsdelen worden aageraakt.Voral de oren bij een paard is bekent verhaal!Wat je kan probeeren is het paard te laten wennen werken. vaak leggen ze huner vaak bij neer.

Gr