Tiara (v. Jazz) @ springwork met antispringheld!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

masja

Tiara (v. Jazz) @ springwork met antispringheld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 14:47

Zo Masja de Anti-springheld heeft gesprongen.
Zit nu met koppijn op de bank, niet omdat ik gevallen ben, maar omdat ik nu de spanning kwijt ben

Ik ben een aantal jaren geleden van mijn pony in de hindernis gegooid, staander op mijn buik en het lichtje ging uit.

Daarna jaaaren niet gesprongen. Tot vorig voorjaar. Ik stond op een stal met een mega springtuin en vond dat ik het ook weer eens moest proberen. Maar mijn paard voelde mijn angst en ging in de remmen waardoor mijn angst groter en groter werd.

Nou pas een deal gemaakt met iemand. Mijn deel van de deal was dat ik het weer een keer zou proberen, dus bij deze

Met opzadelen dacht ik: martingaal dat is handig. Ook maar mijn zwarte dekje op gedaan, daar zit een soort bokriempje aan vast

Afbeelding

Dus wij 3 drafbalkjes neergelegd *nou ja Gaby*, Tiara helemaal blij!! Probeerde ze in 1x te nemen Masja bibbers.
Afbeelding
Na 6 of 7 keer maar even anders geprobeerd eerst stappen en dan in het midden aandraven Ging beter.
Afbeelding

Toen de hindernissen

De 1e was de engste. Was zeker wel 20 cm Maar het idee was eng. Dus Tiara eroverheen natuurlijk of het niets was
Afbeelding

Zo hoog was hij
Afbeelding

Uiteindelijk tot 60!!! cm gesprongen. Niet 1 weigering
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tussendoor steeds even kijken of er nog controle was
Afbeelding

en dan hup weer verder

Afbeelding
Niet altijd onder controle
Afbeelding

Zó hoog sprong ik
Afbeelding

Geen 1 weigering Dat gaf vertrouwen Misschien binnenkort nog maar weer een keer springen

Tooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 14:49

Nou ik vind het knap hoor ben namelijk zelf ook zo'n grote held
Maar ziet er goed uit leuk paard.

Caitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 14:50

Ziet er goed uiit!!!!
Tiara kan leuk springen zo te zien;)

tot snel

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 14:51

Het ging echt super! Tiara vond het erg leuk en de glimlach op jouw gezocht werd ook steeds groter!

Ik mocht het ook nog ff proberen, zie hier het belabberde resultaat. Heb al een paar jaar niet echt gesprongen, wat resulteert in een balachelijke houding. Het lijkt alsof ik op haar hals lig, maar ik raak haar niet aan. Ik heb de 70 cm gehaald
Maar het was wel leuk om te doen! En ja Masja, binnenkort weer :-D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door gabyfedde op 03-12-05 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

vannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 14:51

zo nou ik zie dus echt mezelf hiero haha
ziet er goed uit voor dat je zo gespannen was
nou goed gedaan

de groetjes

eszie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 14:52

ziet er niet slecht uit alleen iets meer naar voren kijken is minder eng

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 14:55

Knap hoor dat je je angt aan het overwinnen bent
ik zou alleen je beugels nog wat korter doen, je zit dan wel op een dressuur zadel maar als je de beugels nog wat korter doet is meekomen makkelijker en heeft het paard meer ruimte

Esterrr

Re: Tiara (v. Jazz) @ springwork met antispringheld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 14:56

Het bokriempje he is dat niet gewoon het lusje van je shabrak dat je om je singelstoten moet klittenbanden ?

Verder ziet het er erg goed uit vind ik; volgens mij springt je paard erg lekker, veel plezier er nog mee !

Miss_Petit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 14:56

Masja, super!
Mijn complimenten!

Je angst raak je idd alleen kwijt door hem onder ogen te zien.

Volgens mij springt Tiara ook wel erg omstuimig?

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 14:59

Dapper hoor, ik weet hoe je je voelt, ik heb laatst ook mijn angst overwonnen (misschien dat je springruiter wordt )

Rieta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 15:13

ik doe precies hetzelfde als jou heel laag ik durf ook niet zo hoog hahahahahaha Kijk maar in mijn profiel hoe hoog ik spring Ik denk dat je hem wel wat meer vrij moet geven boven de hindernis verder ziet het er netjes uit hij heeft er wel zin in

donnieYy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 15:18

HEt ziet er heel erg leuk uit meiden!

Alleen als ik even kritisch mag zijn..... Doe je beugels dan even een flink stukje korter want dan kan je beter in je beugels gaan staan met springen!

Heel leuk voor de rest hoor!

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 15:20

ziet er goed uit hoowr
laag beginnen is ook goed... dan krijg je weer beetje vertrouwen
leuk paardje heb je
maar is springen niet lastig met een dressuurzadel?

rozahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 15:24

Mooie foto's.
Leuk dat je weer durft te springen ziet er leuk uit.

Rubiquil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 15:25

@Masja: Super!! goed van je dat je het vertrouwen weer terug begint te krijgen. Ik vind het er goed uitzien hoor en slim van je dat je tussendoor even kijkt of je de controle nog hebt. Volgens mij vond je paardje het ook wel leuk, hij doet iig goed zijn best zo te zien!
Veel succes!

@Gabyfedde: Springen met een dressuurzadel is niet het handigste dat er is Wel zou ik de volgende keer de beugels wat korter maken, verder ziet het er niet slecht uit hoor!!

Ennehm.. wat een leuke paarden

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 15:27

Eeeuhm Masja, dat wordt gaatjes erbij maken
We springen allebei op de kortste maat. Voor dressuur perfect, voor springen inderdaad wel te lang.

En Miranda: Tiara springt heel beheerst, ze blijft heel rustig. Alleen over die balkjes... tja dat was inderdaad niet helemaal de bedoeling.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 16:00

Suer dat je toch bent gaan springen!
En het ziet er helemaal niet verkeerd uit!
Dit geeft de burger weer moed voor de volgende keer.

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 17:05

Ik heb niet het commentaar gelezen, dus misschien dubbel!
De beugels meoten zowiezo 2-4 gaten korter zodat je 10keer beter mee kunt komen met het paard en zo het voor beide plezierig blijft.
Handen meer naar voren.

Als je echt zo bang bent, zo ik voornamelijk alleen onder begeleiding springen, want in galop over drafbalkjes zonder er iets aan te doen (je zit er afwachtend op) is niet echt de bedoeling.
Het balkje voor de hindernis ligt ook niet 100% want elke keer zet het paard te vroeg af.

Veel succes verder! Leuke combi!

Zoro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 17:29

Haha ziet er gaaf uit, moet je ff kijken op die fotows wat een kracht er soms van die achterhand afkomt pff.. jaloers..
Ik ben ook niet zo'n held in springen mijn paard ook niet want die springt maar wat in het dolle heen die vind het zo mooi dat ie niet meer oplet beetje gevaarlijk dus haha maar leuk paard!

faxa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 17:32

goed van je dat je het weer geprobeert hebt! en veel succes er verder mee!

Maartje__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 17:34

knap dat je dat toch durft, goed hoor .. Geloof me, zodra jij je angst niet laat merken, springt je paard echt altijd.. (tenzij er iets engs onder staatt, of heeeel hoog is)..

Super

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 17:59

kimdepim schreef:
Knap hoor dat je je angt aan het overwinnen bent
ik zou alleen je beugels nog wat korter doen, je zit dan wel op een dressuur zadel maar als je de beugels nog wat korter doet is meekomen makkelijker en heeft het paard meer ruimte

Ja ik moet maar eens met de gaatjestang aan de slag De beugels zitten nl op de kortste stand zo

Esterrr schreef:
Het bokriempje he is dat niet gewoon het lusje van je shabrak dat je om je singelstoten moet klittenbanden ?

Verder ziet het er erg goed uit vind ik; volgens mij springt je paard erg lekker, veel plezier er nog mee !

Jup dat is het klitteband Gelukkig niet nodig gehad

Miss_Petit schreef:
Masja, super!
Mijn complimenten!

Je angst raak je idd alleen kwijt door hem onder ogen te zien.

Volgens mij springt Tiara ook wel erg omstuimig?

Dank je

Tiara vond de drafbalken erg leuk en ik had toen nog totaal geen controle over haar en mezelf Toen het wat hoger werd begon ze zeer beheerst te springen en kon ik ook ademhalen enzo

Miriano schreef:
ziet er goed uit hoowr
laag beginnen is ook goed... dan krijg je weer beetje vertrouwen
leuk paardje heb je
maar is springen niet lastig met een dressuurzadel?

Ik wilde liever niet met een vhz zadeltje springen vandaag. Ik voel me goed in mijn dressuurzadel. En zolang het onder de meter blijft moet het kunnen Ik zie mezelf voorlopig ook niet over de meter springen

QuijoSavan schreef:
Ik heb niet het commentaar gelezen, dus misschien dubbel!
De beugels meoten zowiezo 2-4 gaten korter zodat je 10keer beter mee kunt komen met het paard en zo het voor beide plezierig blijft.
Handen meer naar voren.

Als je echt zo bang bent, zo ik voornamelijk alleen onder begeleiding springen, want in galop over drafbalkjes zonder er iets aan te doen (je zit er afwachtend op) is niet echt de bedoeling.
Het balkje voor de hindernis ligt ook niet 100% want elke keer zet het paard te vroeg af.

Veel succes verder! Leuke combi!

Inderdaad dubbel. Beugels kunnen niet korter en daarbij voelde ik me prettiger hierbij. Had het gevoel controle te hebben.

Niemand wilde de drafbalken in galop. Alleen mijn paard. Aangezien ik angst heb nam ze mooi een loopje met mij toen. Dit hebben we opgelost dus zie het probleem niet zo.

maartjuh schreef:
knap dat je dat toch durft, goed hoor .. Geloof me, zodra jij je angst niet laat merken, springt je paard echt altijd.. (tenzij er iets engs onder staatt, of heeeel hoog is)..

Super

Dit keer kon ik het aardig maskeren, mijn angst Had er zelfs lol in

Alleen wel een hele dag koppijn van de stress Maar ja dat zal ook wel minder worden denk ik.

Iedereen die ik niet gequote heb: Bedankt voor jullie reacties

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 18:50

Ziet er goed uit Masja, je bent heus niet de enige antispringheld hoor Ik heb al eens zitten kijken naar al die mooie hindernissen bij jullie, kan me voorstellen dat het springen dan toch een keer gaat kriebelen! Dit is bij Gaby in de bak toch?

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 18:53

patos schreef:
Ziet er goed uit Masja, je bent heus niet de enige antispringheld hoor Ik heb al eens zitten kijken naar al die mooie hindernissen bij jullie, kan me voorstellen dat het springen dan toch een keer gaat kriebelen! Dit is bij Gaby in de bak toch?

Ja dit is bij Gaby Ik rij daar tegenwoordig. Tiara is sinds augustus van slaapplek verhuisd Ik heb haar bij Marius weggehaald en bij Irene gezet. De bak is alleen nog niet rijklaar, dus train ik bij Gaby. Dat is 5 min rijden.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 18:53

patos schreef:
Dit is bij Gaby in de bak toch?

Jep, goed gezien!
Ook een keer deze hindernis proberen? Mag best hoor