linkergalop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JenniiY

linkergalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 12:53

mijn paardje... heeft voordat ik er op ging rijden... ooit zijn linkerbeen gebroken oid... hij is er iig aan geopereerd, en heeft nu een litteken op zn linkerbeen... daardoor gaat ie heel " mank" lopen op de linkerhand... of iig... niet lekker soepel zoals het hoord zeg maar haha

weet iemand hoe ik dit " losser" en " soepeler" kan krijgen?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:02

Eerst even een tegenvraag: is het paard geschikt om bereden te worden? (vastgesteld door veearts)? Ik neem nl aan dat bij een dusdanig ernstige blessure er ook een herstelplan opgesteld is ism de veearts.
Als het dier daar nu nog steeds (?) hinder van ondervindt, lijkt dat dier mij niet meer geschikt voor gebruik?

JenniiY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 13:04

jah... hij is niet van mij... en t is al heel lang geleden gebeurt... hij mocht wel weer rijden enz... al heel lang... en hij heeft dr geen pijn aan ofzo.. t is gewoon n beetje lastig dat t zo stroef gaat zeg maar... je ziet t ook niet als je gewoon kijkt... maar je voelt t gewoon als je erop zit...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:12

Oftewel: een lichamelijke beperking. Daar moet je verrekte zorgvuldig mee omspringen. Ik zou advies van een deskundige willen hebben voor ik uberhaupt op zo'n paard zou gaan zitten. Ben ik erg zeikerig in.

JenniiY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 14:52

jah, hij is wel helemaal " goedgekeurt" door de veearts... om t zo maar ff te zeggen... maar omdat ie zo lang stil heeft gestaan is t allemaal nog n beetje stijf... maar hij mag weer wel gereden worden enz... en zn spieren zijn na t lange stilstaan allemaal weer opgebouwd enz... t enige wat er nu nog " uitgereden " moet worden... is dat stijve...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:17

Ik probeer het nog een keer:

Je zegt dat z'n spieren allemaal weer opgebouwd zijn. Maar het stijve is er nog.

Wat klopt er niet aan dat plaatje?

JenniiY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 17:30

mja... hij is van de eigenaar van de manege... en die zegt dat t komt door t litteken... omdat ie geopereerd is... want de veearts was er wel bijgeweest enz... en t is ook al 5 jaar geleden ofzo gebeurt...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:25

En een manegeeigenaar is niet in staat om jou dan over dit 'probleempje' heen te helpen met dat paardje?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:34

Begin met goed loswerken, lange teugel en ga maar lekker veel stappen en figuren rijden. Als het komt omdat het paard lang heeft stil gestaan, dan is dit op te lossen met goede BEGELEIDING!
Wanneer het een chronisch overblijfsel is van de operatie is dit niet op te lossen en zul je er mee moeten leren leven....

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:29

Ik ga helemaal mee met Kris25, vind Sonja wel een beetje zeikerig inderdaad een beetje overdreven..