Bienotje schreef:Een paard dat hard gaat galopperen uit onbalans kun je niet in balans brengen op een volte 10 meter. Hij vindt het al moeilijk en door hem op een kleine volte te zetten wordt het alleen maar moeilijker voor je paard.
Werken aan die balans dus. Stug volhouden en voorkom ronden lang door laten galopperen totdat ie moe wordt en langzamer gaat. Vooral vaak opnieuw aangalopperen. Paar keer aanspringen, andere oefeningen tussendoor en weer opnieuw kleine stukjes galop proberen.
Succes en inderdaad, handen hoog lijkt mij geen goede oplossing. Waarschijnlijk krijg je dan een trekwedstrijd en zet je als ruiter je handen vast, als reactie op die druk in de mond kan je paard reageren door juist nog harder te gaan rennen.
Succes!!
jullie zeggen de hele tijd dat dat aan zijn balans ligt maar dat klopt helmaal niet!
mijn paardje doet het ook al de hele tijd en eerst liep ze gewoon normaal hoor, en ze is helemaal niet uit balans en ik heb les op de manege! en ik rijd als ze te hard gaat heel veel voltes 10 meter dus hij heeft genoeg balans
sorry maar dat moest er toch echt ffe uit