Moeilijk, Moeilijk!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Robin

Moeilijk, Moeilijk!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 20:06

Ik rij heel graag op Gemma,, maar ik heb hier wat probleempjes:

Als we gaan springen, dan gooit ze haar achterhand helemaal omhoog.. dus eigenlijk "bokt ze in de lucht" ik val er dan steeds bijna vanaf, en een keer ben ik ook echt gevalle.. hoe kan ik zorgen dat ik goed blijf zitten op haar?

Gemma heeft een "rare draf" als ik dan wil doorzitten, dan kan ik niet fatsoenlijk zitten, en meestal ga ik dan maar staan (ik weet stom stom stom) en een keer toen meoste we een zitles.. en toen lukte het me dus niet.. hoe kan ik zorgen, dat ik in draf.. (en ook in galop) goed in het zadel kan blijven zitten?

Groetjes

Phynix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:57

Veel oefenen zonder beugels en uiteindelijk ook zonder zadel.

Sily

Re: Moeilijk, Moeilijk!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 00:29

Heel veel oefenen, gooi tijdens je les geregeld de beugels uit en denk er dan om dat je ontspant, haal diep adem en ga rustig zitten.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 00:44

Is je paard wel ontspannen genoeg?
Als je paard zich namelijk niet ontspant, kan je ook niet lekker doorzitten.
Als het aan jezelf ligt, is idd zonder beugels rijden een goede optie.
Daar leer je goed van zitten.

En met springen, zou het kunnen zijn dat je paard het moeilijk vind om na de sprong door naar voren te galloperen?
Het kan zijn dat hij dan een beetje tegen je hand aan springt, in dat geval moet je proberen hem boven de sprong meer ruimte in de hals geven, en been geven als je boven de sprong bent, dat hij ook daarna goed doorloopt.

Dit zou ik me nu kunnen bedenken, omdat 1 van mijn paarden ook tegen mn hand aanspringt.
Alleen ken ik jou paard niet en weet ik niet of ik het bij het goede eind heb.

Ik hoop in ieder geval dat je er iets aan hebt!
suc6 verder!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 11:48

danifur schreef:
En met springen, zou het kunnen zijn dat je paard het moeilijk vind om na de sprong door naar voren te galloperen?
Het kan zijn dat hij dan een beetje tegen je hand aan springt, in dat geval moet je proberen hem boven de sprong meer ruimte in de hals geven, en been geven als je boven de sprong bent, dat hij ook daarna goed doorloopt.

Was ook mijn eerste gedachte, geef hem ruimte boven de sprong, ga goed mee naar voren en pak eventueel de manen vast.

Verder met doorzitten kan hij idd zijn rug vastzetten, dat zit niet lekker. Ook kan het zijn dat je teveel knijpt met je benen, steun op die beugels en druk je hakken uit.

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 12:14

Ik heb al heel vaak geoefend zonder beugels,, het gaat al iets beter als op het begin.. maar als ze nageeft.. (maar soms heeft ze daar geen zin in) dan loopt ze heel lekker..

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 12:36

Ik heb ook gevraagd aan mijn instructrice.. of ik de volgende les gwn zonder beugels mag rijden,, dus ook galopperen..