Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)
geen tik geven, gewoon uitdagen voor der ogen houden. En anders is jou paard gewoon een kouscheet 
, of misschien is ze gewoon heel hard geschrokken van iets buiten de stal (nhond of zo)... 
Daniella schreef:DOMINANT en gaat je uitproberen alleen maar meer en dat word alleen maar erger als je er niets aan doet doet hij/zei het straks met rijden trailer..enzovoort....
het is heel raar om het te zeggen maar precies tussen de billen te jeuken.. reageerd hij /zij daar niet op dan kneepjes geven en dan echt tussen de billen zo laad ik mijn paard ook altijd.
en hengsten ketting??? heb je net even iets meer te vertelen en dan bedoel ik alleen maar een klein beetje druk houden zodra hij/zij een stapje naar voren doet goed belonen en de ketting laten vieren maar zodra hij/zij weer stil gaat staan gelijk weer druk op de ketting wij hebbben met het zelfde probleem gezeten maar dat meisje begon te te trekken en te scheuren maar daar los je niets mee op wij hebbenhet gedaanmet hengsten ketting en vooral niet bang gaan maken ..
gewoon druk houden zodra stapje doet gelijk belonen en beloon hem of haar niet te vaak met bix of andere lekkernijen want dat krijgen ze in de gaten gaan ze 1 stapje in de gode richting dan krijgen ze wat en dan 2 stappen de verkeerde richting op .. echt verkeerd!!!
probeer het eens..
sucses!!!