Last van mn rug

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Laura

Last van mn rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 17:06

Soms als ik les heb, krijg ik erg last van mijn rug, heeft iemand misschien een idee hoe dat komt en/of hoe ik dat kan verbeteren

gianlucka

Re: Last van mn rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:08

Zit je misschien te gespannen?

_Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 17:22

Zou kunnen,
Omdat ik toen ik klein was, met paard en al over de kop gegaan ben (Het paard had een scheef achterbeen en ik wou aangalopperen in de hoek, toen struikelde het en viel het op dr zij, en rolde zo over me heen, gekneust been en hersenschudding als gevolg) zit ik vaak voorover omdat ik nog wel eens bang ben. Misschien heeft het daar iets mee te maken..

gianlucka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:23

Dan zou het heel goed kunnen zijn dat je heel erg gespannen zit. Misschien dat je instructeur/trice tips heeft om wat ontspannener te worden. Ik ben zelf nooit gevallen met paard ofzo en heb daar ook geen last van, misschien dat er nog andere bokkers zijn met tips

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:25

Waarschijnlijk zit je niet in balans, los, soepel en ontspannen. Je geeft niet aan of het spierpijn of ligmanetpijn is. Het soort pijn geeft een indicatie wat er aan de hand is.

Als je last krijgt tussen de wervels in de ruggewervelkolom (dus midden in de rug, meestal in de lendestreek) dan zou ik even voorzichtig aan doen en niet te veel doorzitten of in snelle gangen rijden. Je kan spierversterkende oefeningen op de grond doen om je rug beter te beschermen, waardoor de kans op blessures verminderd wordt.

Spierpijn kun je ook voorkomen door oefeningen op de grond te doen, voor spierversterking, grotere soepelheid, meer lenigheid en je kan je coordinatie en evenwicht verbeteren.

Je moet weten om wat voor rugpijn het gaat.

merel90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 11:15

ik zou even bij een dokter langsgaan om te kijken of je rug wel in orde is. als daar niets mis mee is, zou ik een aantal zitlessen nemen, om ontspannener (hoe schrijf je dat?) te gaan zitten. een paar meiden bij ons op stal hebben ook een slechte wervelkolom, en die rijden met een rugband. misschien ook een oplossing voor jou? daar zou ik even naar informeren bij een arts. iig veel succes!