Ik ben nu mn 3,5 jarige paard aan het inrijden (Belgisch trekpaard hengst). En het gaat allemaal vrij vlot. Hij doet meestal goed zn best, en de conditie begint ook steeds beter te worden. Alleen is hij de laatste tijd heel erg aan het etteren, zoals ineens uit het niet stil gaan staan, of in draf ineens een hoekinlopen, en het soms gewoon vertikken via de goede kant er weer uit te gaan. Ook reageerd hij heel slecht op mn been. En omdat ik hem toch liever op houding en been wil rijden (doe vrij weinig met mn handen, alleen als het nodig is) ben ik aan het overwegen om met spoortjes te gaan rijden. Ook omdat hij natuurlijk groot en breed gebouwd is. Heb een beetje het idee dat mijn beenhulpen, zachte aaitjes voor hem zijn
. Het doet hem niet erg veel. Ik rijd ook gewoon met zweep, anders is er echt geen beginnen aan, en daar reageert ie ook niet erg veel op. Maar nog altijd beter als helemaal zonder.Enne het is echt niet dat ik zacht aanspoor of iets, dus daar zal het niet aan liggen
.En aan het begin heeft ie me eigenlijk nooit uitgeprobeerd, dus lijkt me zo raar dat ie dat nu ineens heel erg gaat doen. Ook elke keer als hij me tegen probeert te werken, of eraf wilgooien, krijgt ie goed op z''\n kop, maar hij haalt het nog steeds in zn hoofd, om het de volgende keer weer te doen
pff zo vermoeiend 
iemand die me hier mee kan helpen?
groetjes Naomi

en nu loopt ze super door...kliert niet nix misschien heb je er wat aan