Stijf in haar achterhand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifer

Stijf in haar achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 22:36

Wat zijn goede oefeningen om te zorgen dat de achterhand goed los komt zeg maar. Mijn paard is behandeld door de osteopaat en loopt weer bijna goed (ze liep niet 100% goed). Nu mocht ik weer beginnen met rijden maar net zoals ver voor de behandeling is Tagitta nu ook nog heel stijf van achteren.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:32

longeren, veel voltes rijden, dus lenigheidsoefeningen doen.

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:53

Ik zou uitkijken met longeren en voltes rijden om te voorkomen dat die zn rug opnieuw gaat vast zetten. Wat raad de osteopaat je aan? Ik zou beginnen met heel veel recht uit stappen en draven op het harde en dit dan combineren met constante overgangen rijden. Als die goed aan je hulpen is, lekker in d ehand voelt en warm gereden is kan je hierna een keertje een rondje in de bak doen waarbij je hem links en rechts goed doorbuigt. Dit breidt je dan voorzichtig uit.

Dus eerst rechtrichten, aan je hulpen krijgen en van achteruit naar vore toe nagevelijk rijden pas dan kan je hem over de rug buigen en gaan werken aan buigingen. Als je dit allemaal voor elkaar hebt is zn achterhand sterker, rechter en soepeler!

Succes

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:29

wanneer je goed longeert, is het niet echt schadelijk denk ik hoor. maar dan kan je het beter doen onder begeleiding inderdaad.