Pony doet raar op de rechterhand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Pony doet raar op de rechterhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 22:31

Hoi
Ik heb een probleem, ik weet niet of het ana mij ligt of dat er wat mis is met romeo.
Ik ben zaterdag van hem afgevallen, hij ging bokken en toen vloog ik over de kop. Dat is het enige wat ik nog weet, het deed gelukkig geen pijn bij mij. Maar sindsdien al ga ik draven of galloperen op de hand waarbij ik er ben afgevallen doet romeo heel raar. Hij zet z'n achterhand van de hoefslag af en gaat af en toe ja knikken. Ook lijkt het wel alsof hij langzaam aan in paniek raakt. Ik heb hem proberen te kalmeren, proberen z'n vertrouwen terugwinnen, boos worden. Niks helpt.
Weet iemand wat ik meot doen, zou ik de veearts hem laten onderzoeken of er misschien iets pijn doet wat je op het eerste gezicht niet ziet
-x- Marijke

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 22:53

niemand ?

Jadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:02

Het ziet er naar uit dat hij pijn heeft Maar hoeft niet...

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat hij weet dat je er af gevallen ben.. en probeert hij het weer..(Ben je er na je val nog op gegaan of niet..?)

Zo niet probeert hij het mischien nog een keer zodat hij weer lekker kan stoppen..

Moeilijk te zeggen evrder succes er mee.!

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 23:05

ik ben er meteen opgegaan, zelfs vrolijk doorgereden

Hennutjuh

Re: Pony doet raar op de rechterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 09:34

ja misschien dat je je pony eens naar kan laten kijken..misschien last van de rug of van zijn tanden of dat het zadel niet goed ligt..
als daar uitkomt dat hij niks mankeert moet je als die weer heel raar doet gewoon goed aan pakken bijvoorbeeld als die gaat bokken...
geef je hem een schop of een tik ofzoiets

heell veel succes
hennie

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 09:38

Ik heb dit ook gehad met mijn pony. Ze pakte het bit vast en ging gewoon kei hard op de hoeken aan rennen. Dan was ze iets rustiger en ging ze met de kont naar binnen lopen. Ik zal zeggen, zweep erbij en als het niet helpt, toch maar even iemand erbij halen die er veel verstand van heeft.
Met mij is het ook overgegaan door veel prive lessen te rijden.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 10:59

Heb je les, zo ja, wat vind je instructie ervan, zo nee, ga eens met je pony een lesje meerijden.

Het kan echt uitproberen zijn, maar het kan ook zijn dat je pony pijn heeft omdat hij dit alleen op rechts doet. Ik zou eens een fysio bellen. Dan kun je iig wat digen gaan uitsluiten en als hij niets vind, dan zul je je pony er toch door heen moeten gaan rijden. Desnoods met goede instructie.
Wat doet ie wanneer er iemand anders op rijd?

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 16:45

Ik heb geen les, maar soms rij ik wel een lesje mee met hem. Ligt eraan of in vervoer kan regelen. En ik heb er nog niemand anders opgezet, omdat ik in de tijd dat hij dit doet telkens alleen op stal was.

_Juultje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:11

Meld me bij deze als vrijwilligster!!!

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 21:35

hahahaha, kej hoor juul
zeg maar waarneer je meekunt

Rachke302

Re: Pony doet raar op de rechterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 15:03

Ik wil der ook wel op Oorr

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 15:05

nou hoor voordat je er iedereen opzet laat ja paard eens nakijken ik vermoed dat het de tanden zijn of dat je zadel niet meer goed is sluit dit uit en neem dan les

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 15:39

probleem is alweer opgelost, ik denk dat hij z'n vertrouwens in mij kwijt was ofzo