stelling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OranVera

stelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 21:28

hallo allemaal

Ik wilde gewoon even weten of jullie ook wel eens last hebben met je stelling goed te houden. Bij mij lukt dat namelijk niet en als ik andere zie rijden ben ik echt zo`n beginnertje. Oran (mijn verzorgpaard) zwaait namelijk te veel uit.

en hoe doen jullie dat bij de grote volte? Want als ik al die tijd hem in goede stelling wil laten lopen dan wordt mijn volte klein. Want ik mag hem niet heel even recht laten lopen.

liesje1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 23:51

Als je volte kleiner wordt, valt hij dus door je binnenbeen heen. Probeer hem goed aan je been te houden. Ga bijvoorbeeld voltes verkleinen en vergroten zodat hij beter naar je been gaat luisteren. Je binnenhand een stukje van de hals als je stelling vraagt en je buitenteugel laag tegen de hals aan. Verder zorgen dat je je buitenbeen niet afsteekt.
Ook op de volte stelling naar buiten vragen is een goede oefening. Of op het rechte stuk een beetje schouder-voor rijden, dan moet hij ook naar je binnenbeen luisteren.
Succes ermee!

hardi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 14:19

Allereerst is het natuurlijk heel erg belangrijk dat je paard fijn is aan de hulpen.

Als je een volte inzet haal je inderdaad je binnenhand iets van de hals af (voor de stelling), je drijft hem met je binnenbeen rond (voor de buiging) naar je buitenteugel toe. Je buitenhand houdt je bij de hals en eraan zodat het paard niet over zijn schouder heen naar buiten zwaait. Je buitenbeen houd je iets achter de singel zodat het paard zijn kont niet naar buiten zwaait.
Blijf ten aller tijden met je been naar je hand toe rijden en probeer je paard dus niet op je binnenteugel de volte door te rijden. zo heeft het paard geen ruimte meer om zijn binnenachterbeen goed onder de massa te plaatsen en rijdt je alsware met de handrem erop.

Hoop dat je wat aan deze tips hebt en er zullen er vast nog wel wat tips bij komen van ander bokkers.

Succes

Palma_Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:02

liesje1986 schreef:
Als je volte kleiner wordt, valt hij dus door je binnenbeen heen. Probeer hem goed aan je been te houden. Ga bijvoorbeeld voltes verkleinen en vergroten zodat hij beter naar je been gaat luisteren. Je binnenhand een stukje van de hals als je stelling vraagt en je buitenteugel laag tegen de hals aan. Verder zorgen dat je je buitenbeen niet afsteekt.
Ook op de volte stelling naar buiten vragen is een goede oefening. Of op het rechte stuk een beetje schouder-voor rijden, dan moet hij ook naar je binnenbeen luisteren.
Succes ermee!

Mmmmm dit ga ik zeker proberen van de week met mijn haflinger, ze komt totaal niet door het been en loopt vaak met haar hoofd naar buiten toe dan lukt het niet eens om mijn binnenhand een stukje van de hals te halen want ze kijkt dan gewoon de andere kant op.