Oefeningen voor een rechte rug. (Ruiter)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

Oefeningen voor een rechte rug. (Ruiter)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 20:31

Ik ben vandaag foto's laten maken en bij de dokter geweest, omdat ik al meer dan een maand last had van m'n onderrug. Nu heb ik dus een lichte slijtage tussen de onderste ruggewervels, dit omdat ik een holle rug heb.

Nu moet ik dus één keer per week gaan zwemmen, MAAR paardrijden op de goede manier is ook goed voor je rug (-spieren). (Gestuier en gebots is niet goed, maar dat wisten we natuurlijk al .)
Dat verklaart ook waarom ik tijdens het paardrijden zelf weinig last heb en nadien des te meer. (Doordat ik dan wel rechtzit.)

Ik let er dus vooral op dat ik goed recht zit, en rijd regelmatig zonder beugels/zadel. Maar mssn weet iemand nog andere oefeningen die bevorderlijk zijn voor een rechte rug? (Al dan niet met paard.)

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:35

zitles nemen. iemand je paard laten longeren en dan zonder beugels en je handen te gebruiken met je paard proberen mee te bewegen.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 23:01

Mmm das lastig.. jezelf er constant aan proberen te herrineren dat je recht moet zitten

En verder heb ik eigenlijk niet echt een tip voor je..

gizmondo

Re: Oefeningen voor een rechte rug. (Ruiter)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 23:07

Ik denk ook dat zitles nemen het beste is,zo kun je je volledig consentreren op je zit.Zeker met een goede instructeur die je leert om je bovelichaam goed en juist te gebruiken.Alvast een tip,hou een plooi in je buik(buik licht intrekken)zo is je rug recht en trek je hem niet hol,succes ermee

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 23:31

Kijk eens naar Centered Riding boeken

Angeliek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 02:11

Als je je boven-arm parallel houdt met je romp, en je schouder zit op 1 lijn met je heup: dan zit je recht.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 19:08

Normaal zit ik al recht, maar ik was nieuwsgierig naar oefeningen die daarvoor goed waren, dus bij deze alvast bedankt voor de tips .

Ik wil iig wel zitles gaan nemen, alleen nog instructie vinden .

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:21

met je ogen dicht rijden, en zo goed mogelijk op het paard te gaan zitten. zitles, beetje gymen op je paard enzo, verder zou ik geen oefeningen weten