Hallo, ik rijd sinds februari een paard voor een fokker. Het is een Gribaldi merrie van 4 jaar, toen ik begon in L1 ging t super altijd bij de eerste 3 en altijd winst. Toen werd ze deze zomer ziek en heeft ze 2,5 maand stilgestaan en aleen wat gestapt. Ze is weer beter en ben weer al een maand of drie bezig, het gaat echter voor geen meter meer en ik weet niet wat ik er ng aan moet doen...zit echt met tranen in mn ogen op die knol want krijg haar niet meer goed zoals het was.
Het is een ingewikkeld probleem want ik heb bijna alles geprobeerd voor mn gevoel. Waar t misgaat is dat ze erg zweeft dus ze heeft een ruime iets wat trage gang, ze is lang niet voorwaart genoeg (zeker voor mijn gevoel niet want mijn andere paarden zyn juist erg voorwaarts). Das punt een, ik drijf me kapot want als ik ff niet drijf valt ze gelijk stil, ze duwt dr hoofd eruit en vooral in wendingen komt ze tegen het bit in en met oefeningen net als wijken ook heel erg, ze loopt dwars door alles heen en spant zich in dr lijf waardoor ik ook niet lekker ontspannen kan doorzitten (punt twee) ook dus al met al een cream.
Met lessen schiet ik met haar niet veel op, op t moment want m'n instructeur vindt t wel steeds wat beter gaan. Rondjes rijden gaat ook wel ok met lichtrijden maar daar schiet ik ff niets mee op want rijd ook wedstrijden dus . Mensen zeggen ook dat t er helemaal niet zo verkeerd uitziet maar t voelt gewoon zo rot aan en rijdt ook steeeds minder punten. Wordt vooral op t niet genoeg voorwaarts afgerekend. Ook een moeilijk punt is dat de eigenaar zich er steeds mee bemoeit terwijl ie er niets van snapt, gisteren bijvoorbeeld rijdt ik lekker tempowisselingen en veel overgangen om er in laag tempo laag en rond te krygen om vervolgens weer voorwaart weg te rijden, komt ie uit de kantine dat ik er eens wat vaart achter moet zetten terwyl ze net lekker loskwam?
Heb afgelopen tijd wat wedstrijden afgezegd maar wil aankomend weekend weer knallen, iemand tips, maakt niet uit wat alles is welkom.....